Deel dit artikel
-

Nederlanders helft langer bezig op social media

Nederlanders besteden vijftig procent meer tijd op social media dan twee jaar geleden. Het is LinkedIn dat de komende tijd meer groei mag verwachten in de lage landen.

Dat blijkt uit een onderzoek door Multiscope onder 13.000 respondenten in Nederland naar hun houding tegenover en gebruik van social media.

In 2010 besteedden we veertig miljoen euro uur op social media, in 2012 is dat zestig miljoen. Facebook heeft in die betrekkelijk korte periode een enorme sprong gemaakt. In 2010 ging daar zestien procent van de socialmediatijd naartoe. Dit jaar is dat vier keer meer: 62 procent.

“De naamsbekendheid van het zakelijke netwerk LinkedIn steeg relatief het hardst, van 46 naar 69 procent. Grote verliezer de afgelopen twee jaar is Hyves. Het aantal ondervraagden dat aangaf een profiel op dit Nederlandse netwerk te hebben lag ruim een derde lager dan in 2010.”

“Vijftien procent meer mensen zeggen vaker gebruik te gaan maken van LinkedIn dan minder. Hyves mag zich zorgen maken over haar gebruik in de toekomst. Er wordt 48 procent vaker gezegd dat mensen in de toekomst minder zullen Hyven dan dat men dat meer zal gaan doen.”

Foto: Scarleth White (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Johan Schaap

“In 2010 besteedden we veertig miljoen euro op social media” Moet dat daadwerkelijk euro zijn of had daar uren moeten staan?

Erwin Boogert

Au, uur/uro … gecorrigeerd, want was idd niet goed. Dankjewel voor het melden.

Martijn Scholtens

Ontzettend interessant. Toekomstig gebruik is wel een beetje een loze metric:

” Het percentage van de huidige gebruikers dat verwacht in het komende jaar meer of minder gebruik te maken van deze social media website.”

Daar zit in deze tijd van snelle ontwikkeling natuurlijk weinig voorspellende waarde in 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond