The Next Web: Facebook lanceert partner apps

Facebook heeft gisteren op The Next Web in Amsterdam een nieuwe serie Timeline-apps voor partners aangekondigd. Het gaat om achttien bedrijven, waaronder Monde, Le Figaro, Sky Italy en Canal+.

Timeline-apps zijn online applicaties die gebruikmaken van de nieuwe tijdsbalk die Facebook heeft gelanceerd. Een bekend voorbeeld is een app die aangeeft naar welke liedjes men op Spotify luistert.

Het virale effect van die apps is enorm, zo verzekerde Christian Hernandez, directeur Platform Partnerships van Facebook. Zo krijgt muziekdienst Deezer dankzij de app dagelijks 200.000 nieuwe gebruikers. En krijgt The Guardian meer bezoekers van Facebook dan via Google.

De Facebook-app van The Guardian had kort na de introductie in september al ruim vier miljoen gebruikers. Niet alleen leverde de app veel verkeer op naar de site, ook kon de Britse krant op deze manier een jonger publiek bereiken.

Inmiddels zijn ook andere partners ingestapt, waaronder kledingsite Look, de Franse krant Le Figaro, de Franse tv-zender Canal+ en het Duitse weekblad Stern.

Facebook telt 900 miljoen gebruikers, waarvan een half miljard dagelijks gebruikmaken van het sociale netwerk.

Deel dit item

Indrukwekkende aantallen. Ik vraag me wel af wat het percentage tevreden en actieve gebruikers is. Ik vind de timeline apps tot nu toe meestal een beetje vervelend zelfs.

Wat moet je er voor doen om in aanmerking te komen?

Reactie plaatsen