Deel dit artikel
-

Nieuwe investering voor verswinkel Hellofresh

De abonneedienst HelloFresh trekt met Phenomen Ventures uit Rusland een nieuwe investeerder aan. De verswinkel hoopt in 2015 zestigduizend huishoudens in Nederland te bedienen met thuisbezorgde ingrediënten.

Zojuist maakte HelloFresh bekend dat de Russen samen met investeerders Vorwerk en Holtzbrink Ventures een derde miljoeneninvestering in het bedrijf hebben gedaan. De andere eigenaren Rocket Internet en Kinnevik gaan in deze ronde niet mee. Het is niet duidelijk van wie Phenomen Ventures zijn aandelen heeft gekocht.

HelloFresh is een Europese abonneedienst waar consumenten voor een vast bedrag wekelijks een doos met groenten, fruit en recepten thuisbezorgd krijgen. Met de nieuwe investering wil het bedrijf de groei versnellen.

Opvallend is dat Phenomen Ventures een specifieke belangstelling lijkt te hebben in sites waar voedsel wordt verkocht.

In 2012 leverde HelloFresh in Nederland meer dan drie miljoen maaltijden uit. Maartje Frederiks: “We hebben hard gewerkt en met de vorige investering konden we onszelf echt laten zien in Nederland. Nu is het zaak deze lijn voort te zetten en de markt van online boodschappen nog verder te veroveren. Ons doel is in 2015 een procent van de Nederlandse huishoudens te bedienen.”

Deel dit bericht

5 Reacties

Jeroen Bos

Wel mooi dat je ziet dat na Zweedse en Duitse investeerders nu ook de Russen komen. Van de Chinezen wisten we het al in de havens en Whampoa in o.a. Kruidvat en nog vele andere EU lables met zo’n 3000 winkels en hun telecom lable “3” in o.a. UK. We zullen bij HelloFresh dan waarschijnlijk wat meer stoofgerechten gaan zien op basis van Wodka 😉

Dirkjan Vis

Concept is erg leuk. Ben benieuwd wanneer de algemene voorwaarden worden aangepast, zodat ik ook weer klant kan worden.

Momenteel haak ik nog steeds af op de voorwaarden. Zoals: “(5) Als de persoonlijke overdracht van de producten niet mogelijk is, kan aan de overeenkomst worden voldaan door de producten aan te bieden bij buren of voor de deur van de woning te plaatsen.

(6) Als het plaatsen voor de deur van de woning niet mogelijk is, kan aan de overeenkomst worden voldaan door de producten voor de deur van het gebouw te zetten.”

Heb zelf ervaren dat ze de voorwaarden nl. vrij serieus nemen…

Paul

Zie ik iets over het hoofd? Kan iemand vertellen of ze hopen om één procent (+- zestigduizend huishoudens) of tien procent (+- zeshonderdduizend huishoudens) te voorzien.

Erwin Boogert

Paul, je hebt gelijk en ik rekende HF een nul te veel toe. Dat heb ik inmiddels gecorrigeerd.

Paul

Het leek mij al erg ambitieus 🙂 dank voor je reactie Erwin.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond