Deel dit artikel
-

‘Nieuwe STIR-cijfers’ komen in januari

Het ziet ernaar uit, dat JIC STIR in de loop van volgende maand dan toch eindelijk zijn nieuwe cijfers kan publiceren. Daar wordt al twee jaar aan gewerkt.

De nieuwe cijfers moeten niet enkel een idee geven van het bereik van een website, maar ook van het bereik dat online reclamecampagnes in die betreffende maand realiseren. Deze nieuwe opzet was nog net geen harde eis van de JIC STIR-leden, maar werd wel erg vurig verlangd.

Directeur Frans Kok wilde de nieuwe rapportages in eerste instantie nog voor de jaarwisseling publiceren. Die deadline werd echter niet gehaald. Kok: “De nieuwe cijfers zijn nu wel ter beoordeling in handen van de leden.”

JIC STIR trekt de ‘primeur’ nu over de jaarwisseling heen, zodat de eerste publieke rapportages ook de cijfers over de decembermaand bevatten. Op termijn moeten de rapportages niet maandelijks maar wekelijks plaatsvinden. Zodoende weten adverteerders al vrij kort na hun campagnes wat het effect ervan is.

De nieuwe onderzoeksmethode wordt geleverd door Intomart GfK, comScore en ABf Research.

Foto: sirsnapalot (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeremy Timessen

Je begint je dan toch af te vragen waarom ze hier 2 (Twee!) jaar over hebben gedaan..

Wim Plevier

Wat vooral bizar is, is dat ze deze verandering voor de zomer al groots hebben gelanceerd, in het Muziekgebouw aan het IJ. De nieuwe STIR had er al vanaf dat moment moeten zijn. Maar kennelijk waren er na lancering nog zoveel problemen dat is gekozen om maandenlang te wachten en klanten niet/slecht te informeren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond