Deel dit artikel
-

Nieuwe verkooprecords verwacht op Singles Day

In het eerste uur van Singles Day – online koopjesdag in China – is woensdag al 3,9 miljard dollar omzet gegenereerd. Dat is 1,9 miljard meer dan vorig jaar. Zeker 130 miljoen gebruikers zochten op Alibabas marktapp Taobao.

Alleen al via Alipay – het betaalsysteem van Alibaba – ging 1 miljard dollar in de eerste acht minuten.

Vorig jaar werd een omzet van omgerekend 9,3 miljard dollar gerealiseerd alleen al via het platform van Alibaba, met als belangrijkste markten Taobao en Tmall. Er werden toen 50.000 nieuwe auto’s verkocht en 1,2 miljoen huishoudelijke apparaten.

Dit jaar doen in elk geval meer internationale merken mee. De voorverkoop via Tmall Global lijkt nu al records te gaan breken. Ook participeren dit jaar 180.000 fysieke winkels in China. Naast Alibaba doet ook zijn grootste rivaal JD.com mee.

China Post verwacht dat het vandaag 760 miljoen pakketjes zal bezorgen, veertig procent meer dan een jaar geleden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond