Deel dit artikel
-

Overname Eredivisie Live ‘verbeterde beleving voor de fans’

Eredivisie Live heeft formeel de overeenkomst met Fox bevestigd. FOX International Channels (FIC) sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). De aandeelhouders, waaronder KNVB en Endemol, zijn unaniem akkoord.

Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden, zo laat Eredivisie weten in een verklaring.

EMM is het mediabedrijf dat in 2008 werd opgericht door de Eredivisie clubs en Endemol. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geëxploiteerd namens, en ten behoeve van, de achttien Eredivisie Clubs. EMM is vooral bekend vanwege de exploitatie van TV zender Eredivisie Live. Fox International Channels is in Nederland actief met de TV zender National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife.

“Samen bouwen we de komende jaren verder aan een succesvol en innovatief Eredivisie Live, een stevig fundament voor het totale voetbal en een verbeterde beleving voor de fans”, stelt Frank Rutten, directeur Eredivisie Media & Marketing.

Financiële details zijn niet bekend gemaakt. Ook over eventuele plannen tot uitbouw van de zender is niets gezegd.

De samenwerking vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA).

Deel dit bericht

2 Reacties

M.Roelofs

Prachtig. Congrats aan iedereen bij EMM.

willemsen

Goed voor het Nederlands voetbal

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond