Deel dit artikel
-

Puma met ‘shoppable reclame’ op social media

Reclame zien, erop klikken en direct items kunnen kopen in zijn online merkwinkel. Dat is wat Puma voor ogen heeft voor zijn uitingen op social media richting de consument.

Een eerste proef is net afgerond, op YouTube. Wie een filmpje zag over nieuwe voetbalschoenen van Puma kon erop klikken om die schoenen direct te kopen. En er werd gekocht, al wil Europees e-commercebaas Ken Kralic niet zeggen hoeveel.

Kralic gaf eind vorige week op een congres in Engeland aan dat de proef vervolg krijgt op de andere social media-kanalen van Puma. Wie met het merk in aanraking komt, moet direct naar een online shop kunnen klikken om zijn winkelhonger te stillen.

De grootste winst voor het Duitse sportmerk is niet dat het via social spulletjes heeft verkocht, maar dat de afdelingen sales en marketing hierdoor noodgedwongen dichter tegen elkaar aan komen te liggen. In de offline wereld opereren die afdelingen traditioneel naast elkaar, nu moeten ze met elkaar gaan werken om merk en winkel zo dicht real time mogelijk bij elkaar te brengen.

Een bedrijf als Relevancy Data ontwikkelde technologie om op basis van patroonherkennen producten, merken en gezichten real time te identificeren. De alumnus van Startupbootcamp zorgt ervoor dat de in de context getoonde reclame inhoudelijk aansluit bij die video-uiting.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond