Deel dit artikel
-

Red Bull opent accelerator voor muziekstartups

Red Bull gaat Europese startups in de digitale muziekscene een duwtje in de rug geven met de opening van een accelerator. Opmerkelijk: er worden geen euro’s maar enkel ‘air time’ geïnvesteerd.

De nieuwe accelerator heet Red Bell Amplifier en vraagt Europese ondernemers om hun ideeën in te zenden. De frisdrankfabrikant zet het initiatief in als nieuw marketingmiddel. Bovendien krijgt het zo zicht op de nieuwe trends in de mediasector. Op zich is dat niet vreemd, aangezien Red Bull mogelijk bekender is van zijn media-activiteiten van dan zijn drankjes.

Een kernteam van vier specialisten beoordeelt de inzendingen. De beste en innovatiefste ondernemers krijgen vervolgens van Red Bull een podium. Letterijk. De muziekstartups mogen hun dienst promoten en testen op de talloze workshops en muziekevents die de Oostenrijkers internationaal organiseren met hun muziektak.

Red Bull brengt de startups verkeer en gebruikers. Amplifier investeert geen geld en wil in deze fase geen aandelen. Het acceleratorprogramma wordt uitgevoerd door het Engelse bedrijf Sidekick Studios.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond