Deel dit artikel
-

RTL opent automated tradingdesk

RTL Nederland opent zijn sitenetwerk voor real time bidding voor performance based advertising.

De uitgever was al actief op dit terrein, maar heeft de media-inkoop op dit punt geautomatiseerd. Daarvoor wordt de techniekcombinatie gebruikt van Google en Improve Digital en enkele eigen aanpassingen.

De woordvoerder: “We zien dat er vanuit de markt behoefte aan is. Hiermee verbeteren we onze dienstverlening naar de media-inkoper. Het performance-element verloopt via een ander systeem, dat parallel aan de gegarandeerde inkoop werkt. Adverteerders die het nieuwe systeem gebruiken, gaan naar geleverd resultaat betalen.”

Veel grote uitgevers exploiteren inmiddels eigen zogeheten tradingdesk waar adverteerders op beschikbare reclameruimte kunnen bieden. Ze geven daarbij op met welk materiaal, tegen welk budget ze gedurende een x-periode een bepaald publiek willen bereiken. De partij die het hoogst biedt op die ruimte, krijgt deze voor displayvertoning toegekend.

Foto: Frankie Roberto (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

adverteren op internet

Mooi systeem, is dat moeilijk te integreren?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond