Deel dit artikel
-

Sanoma start SanomaVentures

Uitgeverij Sanoma is deze week gestart met SanomaVentures, een internationaal initiatief waarmee het mediahuis innovatie en digitale startups in de mediabranche wil stimuleren. Sanoma Media Netherlands richt zich met de Nederlandse tak op lokale initiatieven op het gebied van digitale informatie, entertainment en educatie.

De Nederlandse tak wordt geleid door Herman Kienhuis, met inzet van interne specialisten. Kienhuis werkt al enkele jaren voor Sanoma, maar is ooit begonnen bij Procter & Gamble en McKinsey. Hij gaat samenwerken met opleidingsinstituten en incubators enerzijds en investeringsmaatschappijen anderzijds.

Bij de beoordelingen wordt gelet op internationale schaalbaarheid van een product of concept. In de afgelopen jaren investeerde Sanoma Media trouwens al in enkele websites, zoals Fashionchick.nl en VeilingActies.nl. Met SanomaVentures verwacht het bedrijf de komende jaren daar een groot aantal participaties aan toe te voegen.

De digitale markt is volgens de uitgever volop in beweging met nieuwe initiatieven. De creativiteit is groot en op technologisch gebied gaan de ontwikkelingen snel. Door ondernemingen toegang te bieden tot werkkapitaal, mediabereik en haar zakelijke netwerk en kennis wil Sanoma naar eigen zeggen ‘innovatie stimuleren’.

De focus ligt op ondernemingen die de initiële opstartfase voorbij zijn en willen groeien en een product ontwikkeld hebben op het gebied van e-commerce, mobile & tablets, online video en connected tv, online advertising en marketing of e-learning en personal development.

Deel dit bericht

5 Reacties

Kick

Gefeliciteerd Herman!

Marcel Broek

Uitstekend initiatief van Sanoma !
Dit gaat zeker een succes worden.

Tjerk

Gefeliciteerd, Herman! Finally 😉

Karel Kolb

Herman, wat zijn je contactgegevens?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond