Deel dit artikel
-

Vevo bouwt aan online gemeenschap voor millennials

Vevo mag niet meer het bekendste onbekende merk uit de muziekindustrie zijn. “We zijn meer dan een app op je mobiel of settopbox”, zegt de kersverse CEO van het videokanaal, Erik Huggers, in het jongste nummer van Emerce.

Vevo moet betere en andersoortige producten gaan maken die 13- tot 24-jarigen aanspreken, meent Huggers. ‘Dit betekent onder meer dat we intern meer kruisbestuiving moeten laten plaatsvinden tussen onze technologie- en contentafdeling. Daarnaast zullen we het aantal tv-formats dat we hebben, zo’n veertig, terugbrengen tot een handjevol programma’s. Inclusief presentatoren. Dat laatste is nieuw voor ons, maar wel noodzakelijk wil je een merk gaan laden.’

Het bedrijf, dat tot tweemaal toe in de verkoop stond, heeft een roerige tijd achter de rug. Zo stapte eind vorig jaar oprichter, president & CEO Rio Caraeff op, vlak nadat bekend werd dat er wederom geen koper was gevonden. Volgens berichtgeving in de media zou het bedrijf verliesgevend zijn en wilde niemand het hebben.

Huggers heeft snel carrière gemaakt. Hij begon bij Microsoft Nederland, maar kwam al gauw bij de BBC terecht. Daar stond hij aan de wieg van de iPlayer, de eerste on-demand-dienst van een tv-bedrijf.

Word lid van Emerce voor € 119 per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond