Deel dit artikel
-

Winst en omzet Zalando verder gestegen

Zalando zette in het eerste kwartaal 644 miljoen euro om, een groei van 28,5 procent vergeleken met vorig jaar. De winst kwam uit op 29 miljoen euro, voornamelijk door toegenomen verkopen op internationale markten.

In Duitstalige landen (DACH) steeg de omzet met 22,3 procent en hier wordt ook nog altijd de meeste winst behaald.

Zalando claimt nu 15,4 miljoen actieve klanten, 14 procent meer dan een jaar geleden. Ook de uitgaven per klant stijgt, naar 193 euro tegenover 175 euro een jaar geleden. Het aantal bezoekers voor de sites groeide in het eerste kwartaal met naar 393 miljoen. De Zalando app is tot nu toe 8,5 miljoen keer gedownload.

Voor het komende jaar verwacht het bedrijf een groei van 20 tot 26 procent.

Deel dit bericht

2 Reacties

Marcel ten Hoopen

Het mooie aan deze cijfer presentatie is dat je dit op meerdere manier begrijpend kunt lezen.
Vandaar een aantal vragen, die waarschijnlijk helder beantwoord kunnen worden waardoor er een nog beter beeld ontstaat.

De omzet groei van 28,5 % is met name gebaseerd op verkopen van internationale markten.
Wat is de omzetgroei wanneer deze wordt vergelijken met een realistischer beeld , namelijk 2015 vergelijken met 2014 bestaande sites/ landen ?

In het artikel wordt gesproken over “de uitgaven per klant is gestegen naar 193 euro ” is dit over het gehele jaar of wordt hier het order bedrag per klant bedoeld per aankoop ?

Ik kom veel artikelen tegen waarbij de inhoud niet voldoende geconcretiseerd is waardoor er niet voldoende kwalitatieve conclusies kunnen worden getrokken. En jullie zullen begrijpen dat ik dit als collega ondernemer graag wil weten voor bench mark.

Ik ben Fan van jullie site en nieuwsbrieven alleen om dit te blijven hoop ik dat jullie het volgende gaan doen :
Artikelen vollediger presenteren nu moet ik op zoek naar de waarheden. Ik wil SERVICE of moet ik zeggen gemak ,in ieder geval wil ik kwalitatieve content , relevantie en transparantie dus: werk aan de winkel ?

Ik hoop een antwoord te vinden op mijn vragen en dat jullie kwalitatieve artikelen blijven schrijven door goede research en je te verplaatsen in wat ik als lezer wil weten..
Ik wil niet veel content maar kwalitatieve content.

Dit is ook de uitdaging waar ik probeer mijn eigen organisatie in te verbeteren en dat gaat stap voor stap.

Bedankt voor het lezen en beantwoorden van deze mail.

Succes.

Jan Libbenga (Emerce)

Beste Marcel: Wij verwijzen, ook in dit geval, altijd zoveel mogelijk naar de kwartaalrapportages van de bedrijven zelf, voor wie verder in de cijfers wil duiken. In de berichtgeving moeten we ons beperken tot hoofdzaken.

Kwartaalcijfers geven per definitie de stand van zaken weer ten opzichte van een jaar geleden, maar zijn soms summier van aard. Zalando geeft bijvoorbeeld internationale groei aan, maar definieert die zonder verdere toelichting als ‘Rest van Europa’ (31,7 procent groei ten opzichte van een jaar geleden).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond