Deel dit artikel
-

Yahoo koopt advertentiebedrijf

Yahoo maakte zojuist zijn zeventiende aankoop onder CEO Marissa Mayer bekend, het nauwelijks een jaar oude AdMovate, gespecialiseerd in mobiele advertenties.

Wat het Amerikaanse AdMovate precies doet, is niet helemaal duidelijk. Volgens de nogal vage omschrijving gaat het om een technologie voor gepersonaliseerde berichten op basis van internetgedrag. De startup heeft in het verleden nauwelijks de publiciteit gezocht. Op Facebook had het bedrijf drie volgers.

De site is onmiddellijk gesloten en de tien werknemers gaan in elk geval naar Yahoo in het Californische Sunnyvale, zo heeft Yahoo bekendgemaakt. AdMovate moet de drie adtech-platforms van Yahoo versterken: Apt, Genome en Right Media.

CEO Marissa Mayer heeft nu al een record gebroken. Van de 83 aankopen in de geschiedenis van Yahoo heeft zij er nu zeventien op haar naam staan. Wel overwegend kleine startups, met als enige uitzondering Tumblr, waarvoor bijna één miljard dollar werd neergeteld.

De aankoop komt een dag nadat Yahoo nogal tegenvallende cijfers publiceerde. Daaruit blijkt dat Yahoo minder advertenties verkoopt, omdat adverteerders hun aandacht naar mobiel verleggen en daar nu eenmaal minder advertentieruimte kan worden verkocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond