Deel dit artikel
-

Singles Day stuwt omzet Alibaba

Singles Day draagt steeds meer bij aan de omzet van e-commerce gigant Alibaba. Die steeg in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar met 54 procent naar omgerekend 7,67 miljard dollar. De nettowinst bedroeg 2,57 miljard.

De kernactiviteiten – e-commerce – waren alleen al goed voor een groei van 45 procent. Alibaba telt bovendien 493 miljoen maandelijkse mobiele gebruikers.

Singles Day droeg in belangrijke mate bij aan het succes. Alibaba heeft met Singles Day een record gebroken. De handelaren op de online platforms van de Chinese retailer genereerden gezamenlijk een omzet van 17,8 miljard dollar.

De cijfers waren boven verwachting van analisten, die op 7,32 miljard omzet hadden gerekend.

De clouddivisie maakt nog steeds verlies, zo’n 49 miljoen dollar. Wel heeft Alibaba al 765.000 cloudklanten, 114.000 meer dan het vorige kwartaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond