Deel dit artikel
-

‘VR ontgroeit in rap tempo de entertainmentindustrie’

Augmented, Virtual en Mixed Reality ontgroeien in rap tempo de entertainmentindustrie. Nederlandse bedrijven kijken vaker naar zakelijke toepassingen en geven prioriteit aan Virtual Reality, Augmented Reality en Mixed Reality om bij te blijven bij de snelle ontwikkelingen, zo blijkt uit onderzoek van Avanade. Vandaag begint als onderdeel van Emerce Tech Live in de Beurs van Berlage het VR Event.

Het onderzoek van Avanade toont aan dat AR, VR en MR voor één op de vijf organisaties de hoogste prioriteit heeft in het komende jaar. De focus ligt op experimenteren en simpele toepassingen voor Virtual Reality (38,5 procent), Augmented Reality (32,9) en Mixed Reality (26,2).

De meerderheid van de Nederlandse bedrijven past AR, VR en MR toe gericht op de klant. Intern gerichte toepassingen komen op de tweede en derde plek.

Veel bedrijven zijn echter nog aan het experimenteren en hebben geen goed beeld wat er komt kijken bij de ontwikkeling en implementatie van VR, AR en MR, zegt Avanade.

Bedrijven zitten nog volledig in de beginfase van deze technologie en de meerderheid is dan ook nog niet overtuigd de benodigde capaciteiten in huis te hebben.

De implementatie is voor vier op de tien bedrijven, samen het gebrek aan kennis van mogelijkheden, de grootste uitdaging. Om toepassingen te ontwikkelen hebben bedrijven multidisciplinaire teams nodig; niet alleen technische ervaring is belangrijk.

Verschillende sprekers zijn vandaag aanwezig op het VR Event, onderdeel van Emerce Tech Live.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond