Snap realiseert laagste groeifactor ooit

Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kampt wederom met geringe groei. In het tweede kwartaal steeg het aantal dagelijkse actieve gebruikers licht, van 187 naar 191 miljoen. De groeifactor van 2,13 procent is volgens analisten de laagste ooit. De koers van het aandeel maakte zojuist dan ook een flinke duik.
Het vorige kwartaal verraste Snap nog met beter dan verwachte cijfers, maar nu lijkt alle hoop verloren.
Op een omzet van ruim 230 miljoen dollar wordt nog steeds verlies geleden, 385 miljoen dollar tegen 350 miljoen een jaar geleden, bovendien viel die omzet ook nog eens tegen.
Beleggers maken zich ook zorgen over de hoge uitgaven, 36 miljoen dollar, mede als gevolg van een verhuizing naar Santa Monica. Het vorige kwartaal ging het nog om 21 miljoen.
In Noord Amerika loopt de opbrengst per gebruiker terug, van 2,75 naar 2,10 dollar. Dat wijst erop dat minder advertenties werden verkocht in onderdelen als Stories en Discover.
Veel gebruikers hebben hun ongenoegen kenbaar gemaakt over de nieuwe versie van de app, en uiteindelijk moest Snap terug naar de tekentafel na een petitie die door 1,25 miljoen gebruikers werd getekend.
Het enige goede nieuws: gebruikers besteden nog evenveel tijd aan Snapchat als in het verleden: 30 minuten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond