Industry Wire

Geplaatst door Icecat N.V.

Sharp gaat haar visuele oplossingen aanbieden via de open Icecat catalogus

Sharp de marktleider in professionele displays voor digital signage tot interactieve displays gaat haar productinformatie beschikbaar maken via de open catalogus van Icecat. De vraag vanuit het PRO AV kanaal naar het automatiseren van productinformatie neemt toe, het verwerken hiervan gebeurt nog veel handmatig. Het automatiseren van productinformatie biedt vele voordelen en heeft een positieve invloed op het accuraat en up-to-date houden van inkoop- en verkoopsystemen maar ook voor het web.

Door onze producten beschikbaar te maken in de open catalogus van Icecat bieden wij een platform aan onze partners om op een eenvoudige manier onze productinformatie te downloaden in haar systemen. Hierdoor kunnen onze partners eenvoudig en compleet onze productinformatie aanbieden aldus John Spelbos van Sharp.

We zien dat in de PRO AV markt nog vaak op een traditionele manier wordt omgegaan met het verwerken van informatie. Prijslijsten worden overgetypt en websites van merken worden bezocht om daar handmatig informatie te downloaden. We zien dat steeds meer PRO AV merken hun productinformatie beschikbaar maken via Icecat en dat behoefte van automatiseren in de PRO AV markt toeneemt aldus René Rozendal van Icecat.

Over Icecat
Icecat is een beursgenoteerd Nederlands bedrijf, opgericht in 1999 en gespecialiseerd in productdata management op velerlei verschillende manieren. Icecat distribueert product informatie van meer dan 28,000 merken, in meer dan 50 talen voor meer dan 7.000 gebruikers.

Daarnaast biedt Icecat ondersteuning met gebruiksvriendelijke product-informatie-management (PIM) oplossingen en directe integraties met de meest gebruikelijke e-commerce platformen.

Over Sharp
Sinds onze oprichting in 1912 is Sharp binnen vele productcategorieën voortdurend blijven innoveren met originele producten. Van het “Ever-Sharp” mechanische potlood waar het bedrijf zijn naam aan te danken heeft, tot de introductie van de eerste radio’s en televisies van Japanse makelij. En van ’s werelds eerste elektronische calculators met LCD-scherm tot de massaproductie van zonnecellen en de ontwikkeling en lancering van de AQUOS LCD-tv.

Ons bedrijf levert tegenwoordig een groot aantal toonaangevende B2B-producten, waaronder onze bekroonde documentmanagementoplossingen met een groot assortiment aan multifunctionele printers en oplossingen; de allernieuwste Visual Solutions met onder andere digitale signage en interactieve whiteboards; ECR/EPoS-systemen voor talrijke verticale markten en toepassingen.
Door vast te houden aan ons credo “oprechtheid en creativiteit” en door innoverend te zijn op het gebied van producten en diensten, streeft Sharp ernaar een uniek bedrijf te zijn dat 21e-eeuwse levensstijlen creëert, waarbij we voor onze klanten en partners verder gaan dan individuele producten en hun mogelijkheden. We laten ons voor nieuwe ideeën inspireren door technologie en kiezen daarom voor medewerkers die passen bij onze ambitie en uitmuntendheid.

Sharp heeft zich erop toegelegd de levens van mensen te verbeteren, door het gebruik van geavanceerde technologieën en toewijding aan innovatie, kwaliteit, waarde en design. We nodigen u uit om meer te weten te komen over ons, de waarde die we hechten aan voortdurende toewijding aan een sterke bedrijfsethiek en over de talrijke awards die we met onze innovatieve producten gewonnen hebben.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht