Deel dit artikel
-

‘Facebook krijgt flinke klappen van corona’

Analisten kijken met spanning uit naar de kwartaalresultaten van Facebook (vermoedelijk 22 april) als duidelijk wordt wat de impact zal zijn van de coronacrisis. Digitale reclame staat als eerste onder druk omdat die voor de korte termijn wordt ingekocht.

Volgens Gupta Media is de prijs per 1000 impressies enorm onderuit gegaan. In de VS kwam de gemiddelde CPM voor het eerst sinds twee jaar onder de 4 dollar uit.

Van maart 2018 tot februari 2020 was de gemiddelde CPM 4,67 dollar.

In de landen die echt geraakt zijn door het virus ging de CPM voor Facebook Ads met 35 tot 50 procent omlaag.

Het is niet alleen kommer en kwel. Nieuwsberichten op de tijdlijn van Facebook, zeker die over het virus, worden gretig geconsumeerd. Als gevolg daarvan steeg het verwijsverkeer naar externe sites met 50 procent. Negentig procent van de kliks kwamen volgens onderzoekers van Power News Discussers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond