Staalleverancier thyssenkrupp Materials optimaliseert transportactiviteiten met Shippeo’s realtime visibility platform

Amsterdam / Parijs, 22 april 2020 – Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, kondigt aan dat thyssenkrupp Materials France (tkMF) voor haar platform heeft gekozen om de transportactiviteiten verder te stroomlijnen. Doelstellingen: operational excellence en kostenverlaging. Dit is mogelijk doordat tkMF met Shippeo nauwkeurig inzicht kan geven in de actuele situatie, en een verbeterde klantervaring kan bieden dankzij proactieve communicatie en verhoogde servicelevels.
Via Shippeo gaat tkMF haar leveringen in realtime volgen, wat een effectiever management van het distributienetwerk mogelijk maakt en de klant nog meer centraal stelt.
tkMF is leverancier, distributeur en verwerker van staal-gerelateerde supply chain management-oplossingen. Het bedrijf levert producten en diensten aan een groot aantal sectoren waaronder de luchtvaartindustrie, automobielindustrie, voedingsmiddelenindustrie en machinebouw, scheepsbouw, en chemie. Voor haar activiteiten verbindt tkMF drie wereldwijde en vier regionale depots met uitbestedings- en multi-loader platforms.
Dankzij de realtime en voorspellende informatie die Shippeo verstrekt over de levering van goederen, kan tkMF de dagelijkse activiteiten van transport en logistiek verbeteren. Dit betekent een aanzienlijke verlaging van de transportkosten, momenteel de op één na grootste kostenpost. Ook levert Shippeo waardevolle, realtime leveringsinformatie voor de verkoopadministratie. Shippeo zorgt bovendien voor een naadloze samenwerking tussen tkMF en haar logistieke dienstverleners (3PL), met een vermindering van het aantal tijdrovende taken zoals e-mails en telefoongesprekken. Klanten van de staalleverancier hebben met Shippeo de mogelijkheid om de actuele locatie van hun producten onderweg te volgen, krijgen toegang tot de digitale ontvangst- en leveringsinformatie op de betreffende locaties, en worden op de hoogte gehouden van de aankomsttijd en eventuele vertragingen.
“Wij zijn vereerd met tkMF te mogen werken. Jaarlijks levert het bedrijf 40.000 ton speciaal staal op 4.000 klantlocaties verspreid door het land, met bijzonder zwaar en soms exceptioneel transport. Dit zorgt voor specifieke logistieke uitdagingen. Nu de data via Shippeo geleverd wordt, zal tkMF haar volledige downstream Supply Chain kunnen monitoren en verbeteren, van transportdienstverleners tot en met de klant. Zo kunnen de kosten omlaag en kan het serviceniveau omhoog,” zegt Lucien Besse, medeoprichter en CEO van Shippeo.
“Vanaf de allereerste fase hebben we een sterke klik met de Shippeo-teams. Samen willen we de service richting de klant verbeteren en de distributiekosten omlaag brengen. We streven daarbij naar een Return On Investment van minder dan 12 maanden. De huidige onzekerheid rondom de COVID-19-pandemie vraagt om flexibiliteit bij het monitoren van onze leveringen en de capaciteit die onze klanten hebben voor ontvangst. Het Shippeo-platform fungeert als de centrale tool tussen vervoerders, productie en handel, om crisisperiodes zoals deze het beste te beheren,” zegt Olivier Coural, Director of Operations & Supply Chain bij thyssenkrupp Materials France.
Over thyssenkrupp Materials France
Dankzij haar jarenlange expertise in de markt heeft thyssenkrupp Materials France zich gepositioneerd als de professional in de branche. Met meer dan 320 kwaliteiten staal, 50.000 referenties, een groot netwerk en geïntegreerde verwerkingsdiensten, biedt thyssenkrupp Materials France haar klanten oplossingen op maat. Voor meer informatie: https://www.thyssenkrupp-materials.fr/en/home.html.
Over Shippeo
Shippeo, de marktleider in supply chain visibility, geeft verladers, vervoerders en klanten toegang tot voorspellende en realtime informatie over elke levering. Shippeo’s gepatenteerde, machine-learning ETA-algoritme berekent nauwkeurig alle aankomsttijden, waardoor verladers snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor toonaangevende klanten als Faurecia, Saint-Gobain, Schneider Electric en Leroy Merlin. Shippeo heeft toegang tot een netwerk van ruim 140.000 vervoerders in meer dan 40 landen. In Q1 2020 werd 20 miljoen in Shippeo geïnvesteerd voor R&D en verdere groei. Voor meer informatie: www.shippeo.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.