Deel dit artikel
-

Diva World Wide wordt onderdeel Planet Nine

Planet Nine, een Nederlands bedrijf met expertise in digitale reclametechnologie, neemt de aandelen in Diva World Wide over die het nog niet had. Het digitale reclamewerk voor uitgevers en adverteerders komt daarmee onder één dak.

De transactie betekent een consolidatie van de activiteiten van de ondernemers Maarten Roelofs en Taco Stomps. Die liepen al parallel aan elkaar.

De productiestudio Diva World Wide, gevestigd in Bangladesh, zal onder de merknaam van Planet Nine verder gaan. Planet Nine verhoogt de opbrengsten voor digitale publicaties bij circa honderd uitgevers door hogere efficiëntie in de verkoop. Simpel gezegd met het de keten met technische schakels zo kort mogelijk door automatisering en het optimaliseren van zaken als headerbidding, het Google Marketing Platform (Ad Manager en Ad Exchange) en XANDR.

Taco Stomps zegt in een persverklaring: “Met een meer centrale regie kunnen we het principe van one-stop efficiënter vormgeven. Ons team is een van de best denkbare ontwikkelaars op het gebied van Dynamic Creative Optimisation, we werken daar gemiddeld parallel aan vijf implementaties in de entertainment, reisorganisaties, FMCG en food.”

De twintig werknemers van Diva World Wide in Dhaka werkten afgelopen halfjaar aan ongeveer duizend projecten. Daaronder vier grote supermarkten. Roelofs spreekt van een gelukig toeval dat zijn klantkring, waaronder ook FMCG’ers, slechts in mindere mate harde klappen van het coronavirus krijgt. “Sinds half mei is het drukker dan ooit.”

De andere vijf medewerkers van het versmolten bedrijf zitten in Nederland en Estland.

Foto: asaber91 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond