Deel dit artikel
-

KPN: bemoedigende trends in groei klantenbestand en omzetgroei

KPN heeft het afgelopen kwartaal 106.000 huishoudens aangesloten op glasvezel. Zelf wist het 47.000 nieuwe glasvezelklanten binnen te halen, maar er liepen ook veel breedbandklanten weg, waardoor er netto toch minder overbleven.

Het bedrijf heeft dus moeite om ‘oude’ DSL klanten te houden, zeker in gebieden waar het geen glasvezel kan bieden.

Vanaf 2023 zal KPN het kopernetwerk geleidelijk afbouwen en klanten upgraden naar ‘het allerbeste netwerk’. Glasvezel verbruikt veel minder energie, wat volgens KPN aanzienlijke kostenbesparingen zal opleveren.

Het aantal zakelijke breedbandklanten groeide licht, maar KPN wist wel 23.000 zakelijke simkaarten te verkopen. Het aantal postpaid klanten in het consumentenmarkt groeide minder hard (pdf).

De totale omzet liep 2,9 procent terug naar 1,2 miljard euro, maar de winst viel met 235 miljoen ruim 8 procent hoger uit.

CEO Joost Farwerck is ondanks het wisselende resultaat niet ontevreden: ‘Door de vernieuwde strategie zagen we bemoedigende ontwikkelingen in het klantenbestand. Glasvezel zorgde voor groei in het aantal huishoudens dat vaste en mobiele diensten bij KPN combineert’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond