Industry Wire

Geplaatst door Pluvo

Pluvo behaalt omzetgroei van 390 procent in 2020

Uit de jaarcijfers van Pluvo blijkt dat werkgevers actief opzoek zijn gegaan naar nieuwe manieren om hun medewerkers te trainen tijdens de coronapandemie. Het online learningplatform, waarop je digitale trainingen kunt maken, rapporteerde een flinke groei in 2020, waarin het bijna 4 keer zoveel omzet draaide als in het voorgaande jaar.

Diederik van Huijstee, oprichter van Pluvo: “doordat iedereen veel meer dan voorheen thuiswerkte, zijn bedrijven opzoek gegaan naar nieuwe, slimme manieren om hun medewerkers in te werken, te trainen of op te leiden. Wij zien dat er in 2020 vooral veel online cursussen zijn gemaakt om personeel in te werken of bij te scholen. Dit betreft bedrijfsspecifieke trainingen, maar ook algemene trainingen over bijvoorbeeld klantcommunicatie en AVG.”

Vijf keer zoveel nieuwe klanten

Naast een flinke stijging in omzet, mocht Pluvo ook vijf keer zoveel nieuwe klanten verwelkomen. In 2019 telde het bedrijf 47 nieuwe klanten, in 2020 waren dat er 259. De toegenomen klandizie varieerde van MKB-ondernemingen tot multinationals die het personeel willen blijven (bij)sturen en motiveren.

Ontwikkeling Pluvo

Dankzij de enorme groei in omzet en klanten heeft Pluvo haar dienstverlening in 2020 ook flink kunnen uitbreiden.

Henny Hoekstra, marketingmanager bij Pluvo: “Hoewel we begonnen als een puur e-learning creatie platform, hebben we het aanbod vorig jaar enorm verbreed. Inmiddels komt een significant deel van de omzet uit service, waaronder het uitbesteden van cursus creatie, consultancy en assistentie maar ook workshops en video of podcast creatie. We zijn er heel trots op dat we zulke grote stappen hebben kunnen zetten”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht