Praten met sterren

Bureau wil patent op telefoongesprek met bekende mensen
Dat technologiebedrijven zich steeds meer met de techniek van de Formule 1-sport bemoeiden was al bekend. Maar de slag om de coureurs is ook volop ingezet. Het laatste media-offensief komt van het Rotterdamse WDS, onderdeel van Cell Network. Samen met coureur Christijan Albers heeft dit bureau de eerste 'Talk to the Stars' opgezet. Wat is dat?
Ton Damen, directeur van WDS: "Het is een breed concept, we bouwen een merk om de persoon Christijan. Belangrijkste onderdeel is het 0900-nummer, waarop fans een uur voor de wedstrijd live met hem kunnen praten. Bij zo'n conference call kunnen tien mensen vragen aan hem stellen, andere fans kunnen meeluisteren."
In Monaco werd zo'n gesprek voor het eerst gehouden, zeer tot tevredenheid van rijder en WDS. "We hebben inmiddels een patent aangevraagd voor dit idee, Talk to the Stars. In de toekomst willen we dit met meer sporters gaan doen."
Tegelijk is het een prima plan voor sponsors, denkt Damen. "Sponsoring van Formule 1 is heel duur. Via de site van Christijan kunnen bedrijven indirect sponsoren, da's heel wat goedkoper." Verdere inkomsten komen ook uit de site: zo is er een tickertape voor toegestuurde sms'jes van fans, verkoop van merchandising en de fanclub.
Dus binnenkort krijgen we ook het nandrolon-spreekuur met Frank de Boer? "Mja, waarom niet?"
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
8 Reacties
yourie
Goed idee zeg! Eindelijk weer eens innovatie…
Bart Jutte
Leuk idee, maar het lijkt mij niet patenteerbaar. Deze vorm van bellen bestaat al, hoogstens 'de sterren' waaromheen het plaatsvindt is een nieuw element dat niet technisch van aard is (een voorwaarde voor octrooieerbaarheid in Nederland/Europa).
Olivier Bloemendaal
Christijan wie? Mijn god, (ik weet wel wie het is) maar een Star? Nee dat nog láng niet, die gast kan net zelfstandig uit zijn cart klimmen. Is het toeval dat er ook banners op de Emerce-site staan die aandacht vragen voor die site? [antwoord redactie: ja.] Ik heb zo'n vermoeden dat dit dezelfde kant opgaat als die belspelletjes. Eerst voor weet ik niet hoeveel knaken naar bandjes luisteren en dan 1 op de 1000 bellers die echt wordt doorverbonden.Glimlachen, ja glimlachen, dat is wat ik zou moeten doen en mijn oma eens wat vaker bellen!
Robert Versteeg
Dit is een goed initiatief, waarbij het Internet op een functionele manier wordt gebruikt. Het idee kan nog efficienter worden gemaakt door gebruik te maken van een multi-lingual chat tool. Het gebruik van de telefoon als communicatiemiddel heeft diverse nadelen. De meeste mensen hebben nog steeds een analoog modem en moeten dus de website verlaten op het moment dat ze gaan bellen. Dit kan m.i. nooit de bedoeling zijn. Chat heeft als voordeel dat meerdere mensen tegelijkertijd hun vragen kunnen stellen en online persoonlijk hierop antwoord krijgen. Automatische vertaling in 7 Europese talen zorgt ervoor dat veel mensen in hun eigen taal kunnen communiceren (zowel de ster als de fans). Dit is voor sponsors ook interessanter, aangezien internationaal opererende bedrijven een grotere exposure krijgen.
evert
Wat een goed idee, hoop dat het snel operatief is. Ben benieuwd welke sterren hieraan mee gaan doen. Het is inderdaad een maniet om de barrieres te overbruggen en het gat tussen de fan en de ster te verkleinen. Vind trouwens de website van Christijan ook erg goed. Hoop wel dat hij in de formule 1 komt. Hoop dat Emerce ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen van zowel Startalk als Christijan. Wat is WDS eigenlijk?
john
Aardig idee met veel potentie, zou het bijzonder goed doen bij bijvoorbeeld de voetbalclubs en de grotere events (WK's, Olympic Games). De moeilijkheid lijkt me het overtuigen van de beoogde partners en sponsors, al werkt een zichtbare bron van inkomsten wel mee. WDS heeft geloof ik ook als eerste een succesvolle sms-actie voor Liptonice gemaakt toen er nog geen sprake was van het inzetten van SMS. Business Models als onderdeel van een geintegreerde aanpak in combinatie met een bewuste keuze voor internet als kanaal wordt terecht steeds belangrijker. Deze concepten laten de mogelijkheden zien.
karel
Zijn er al nieuwe ontwikkelingen? Ik zie een test op http://www.christijan.com. Ben nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van het idee.
hans
In het archief gevonden. De veranderingen in de prijsvoering van het afrekenen maken dit idee de moeite waard. Bij een afrekenening per call en per minuut wordt het mogelijk om zowel voor adverteerders, als de sterren een winstgevende formule te maken. Waar blijft de eerste toepassing?