-

Hoe AI marketing radicaal verandert

Artificial intelligence wordt al enkele jaren op grote schaal gebruikt voor marketingdoeleinden. Denk aan het automatiseren en personaliseren van advertenties, content, e-mailcampagnes, video’s en berichten op sociale media, om het conversiepercentage te verbeteren. Maar er komt nog meer aan. De toekomst van marketing zal sterker (en ingrijpender) worden beïnvloed door deze AI-technologieën en machine learning. Wat staat ons te wachten?

Dankzij machine learning, een onderdeel van AI, zijn al aanzienlijke verbeteringen mogelijk in de groeipercentages voor merkcampagnes, e-commercereclame en digitale advertenties. En dat ongeacht het type campagne. Alle beschikbare gegevens worden in verschillende varianten continu gelezen, verwerkt en geanalyseerd. In combinatie met moderne AI-methoden worden vervolgens de beste opties voor optimale conversie (A/B-tests met trefwoorden) getest en gemeten. Hierdoor kunnen zeer snel echte, meetbare verbeteringen worden bereikt.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!