
Hoe ‘Fashion for Good’ de mode-industrie helpt te verduurzamen

Voor deze content heb je een Emerce account nodig. Meld je gratis aan om verder te lezen.
- Toegang tot nieuws & video's
- Nieuwsbrieven
- Reageren op artikelen
- Onbeperkt whitepapers downloaden
Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?
In deze video vertelt Gwen Boon (General Manager Museum bij Fashion for Good) hoe deze internationale organisatie werkt aan het verduurzamen van de mode-industrie. Dat doet het interactieve museum zowel op industrievlak als op het gebied van consumenten. De organisatie werkt samen met innovators op het gebied van nieuwe technologieën, zoals nieuwe duurzame materialen, verfmethodes of recyclingmogelijkheden. Fashion for Good koppelt de innovators aan grote merken en fabrikanten om de manier waarop mode gemaakt wordt te verduurzamen.
Op het gebied van de consument is er daarnaast een interactief duurzaam modemuseum in het centrum van Amsterdam, waar de verhalen achter onze kleding worden verteld. Het wil bezoekers laten zien hoe zij op individueel vlak positieve invloed kunnen hebben op de industrie. Leer van de ervaringen van Gwen en laat je inspireren.

Renske de Bruine
Sinds 2008 werkt Renske in de digitale wereld. Haar digitale carrière is zij begonnen bij Virtual Affairs (vandaag de dag bekend als “WeAreYou”)- full-service internet bureau- die bekend staat voor het leveren van professionele IT diensten/producten én resultaat voor bedrijven in de financiële en zorg sector. Vanaf 2012 heeft Renske zich toegewijd om de gezondheidszorg te verbeteren als ondernemer. Ondertussen is zij twee bedrijven verder op het gebied van digitale zorg. Bovendien is één van deze bedrijven, Winq.online, benoemd tot Nederlands start-up van het jaar (Computable) in 2018. Daarnaast benoemde InspiringFifty haar tot één van de 50 meest inspirerende vrouwen in de technologiesector. Vandaag de dag is zij actief als investeerder in early-stage tech bedrijven, adviseur en spreker.
Gerelateerde artikelen


Emerce Rapport Online Damesfashion 2024-2025

Startup NIMBEL: stads, ‘outdoor’ en neon in babydraagzak 2.0
