Nederlanders willen weten of ze met een persoon of met AI in gesprek zijn
Nederlanders hebben meer bedenkingen over de opkomst van generatieve AI dan de rest van de wereld. Uit het jaarlijkse Connected Customer onderzoek van Salesforce blijkt dat 54 procent van de Nederlanders de ontwikkelingen op het gebied van AI met een enigzins ongerust en bezorgd gevoel volgen. Dit terwijl in andere landen vooral nieuwsgierig heerst naar de mogelijkheden die AI voor ons in petto heeft.
Hoewel bedrijven de toekomst met en dankzij AI rooskleurig inzien, 79 procent van hen denkt dat generatieve AI helpt om hun klanten beter te bedienen, deelt slechts 29 procent van de Nederlandse consumenten die mening. Met name het onethisch gebruik van AI is voor bijna driekwart (75%) van de consumenten een punt van zorg.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd