Uitbreiding GXO ServiceTech in Duitsland

Eindhoven, 14 november 2023 – GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO), ’s werelds grootste dienstverlener in pure-play contractlogistiek, breidt zijn GXO ServiceTech-aanbod uit in Duitsland. Vanuit een hypermodern magazijn van 30.000 m2 in de stad Dormagen introduceert het bedrijf zijn services voor het repareren en retourneren van consumentenelektronica.
GXO ServiceTech levert leidende experts en oplossingen op het gebied van retourlogistiek voor consumentenelektronica. Het complete dienstenaanbod van GXO ServiceTech omvat reparaties, upgrades en renovaties, gegevensopruiming en veilige verwijdering, klantenservice callcenters, garantiebeheer, opslag, logistiek, accreditaties en doorverkoop.
Richard Costello, Managing Director, GXO ServiceTech: “Ons expertise op het gebied van B2B-retourzendingen en B2C-diensten is een gamechanger voor Duitse retailers en fabrikanten. Onze formule biedt gemak voor retailers en fabrikanten zonder de toeleveringsketens van onze klanten complexer te maken. Onze capaciteiten en mogelijkheden zijn ongeëvenaard: we bieden een complete oplossing die zowel operationele als milieuvriendelijke voordelen oplevert.”
De retourlogistiek specialist opereert momenteel vanuit meerdere vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland en voert direct-to-consumer en retail bestellingen, reparaties en retourzendingen uit. In 2022 repareerde GXO ServiceTech meer dan 1,5 miljoen stuks consumentenelektronica, waaronder laptops, televisies, beeldschermen, huishoudelijke apparaten en mobiele en gaming-apparaten. Dankzij de goedkeuringen van bekende fabrikanten kunnen klanten gerust zijn dat hun reparaties erkend en geaccrediteerd zijn. Voor reparaties worden originele onderdelen en goedgekeurde software en diagnostische tools gebruikt.
Daarnaast helpt GXO ServiceTech klanten ook om hun ESG-doelstellingen te behalen door de levensduur van retours te verlengen en deze te hergebruiken. Om hun impact op het milieu te verminderen, hebben bedrijven retour- en reparatiefaciliteiten in de buurt van hun klanten nodig, waardoor de uitstoot in verband met transport en afval wordt verminderd. De nieuwe vestiging in Dormagen streeft naar een DGNB Gold-certificering en bevat een reeks energiezuinige voorzieningen.
Klik hier om een korte video te bekijken over de mogelijkheden van GXO ServiceTech.
## EINDE PERSBERICHT
Over GXO Logistics
GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO) is ’s werelds grootste leverancier van contractlogistiek die profiteert van de snelle groei van e-commerce, automatisering en outsourcing. GXO streeft ernaar een gevarieerde werkplek van wereldklasse te bieden aan meer dan 130.000 teamleden op meer dan 970 magazijnlocaties met een totale oppervlakte van ongeveer 200 miljoen vierkante meter. Het bedrijf werkt samen met ’s werelds toonaangevende blue-chip bedrijven om complexe logistieke uitdagingen op te lossen met technologisch geavanceerde supply chain en e-commerce oplossingen, op schaal en met snelheid. Het hoofdkantoor van GXO is gevestigd in Greenwich, Conn., VS. Bezoek GXO.com voor meer informatie en neem contact op met GXO op LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram and YouTube.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.