‘Wij zijn echte vakidioten’
SDIM heeft een reputatie opgebouwd als stabiele, gerenommeerde partij in de woelige online wereld. CEO Pieter Borst over het geheim achter de ontwikkeling van het Haarlemse bureau: “Ons hogere doel is altijd de beste dienstverlening bieden. Daardoor groeien wij mee met de markt.”
“Wij zijn kritisch, onafhankelijk en willen de beste zijn in ons vak”, zegt Pieter Borst. Ooit begonnen als zoekmachinemarketingbureau is SDIM meegegroeid met de veranderende vraag vanuit de markt tot de full service digital marketing agency die het nu is. Borst: “Wij gaan elke keer voor verbreding én verdieping. Alleen dan kun je in de uitgebreide dienstverlening onderscheidend zijn.”
Zo helpt SDIM opdrachtgevers bijvoorbeeld met creative concepting, maar biedt het ook businessconsultancy. “Bedrijven die een nieuw product in de markt willen zetten of internationaal willen groeien kunnen bij ons terecht. Er is een verschuiving van een rol als leverancier naar volwaardig strategisch partner. Het mooie daaraan is dat je door de nauwere samenwerking een veel grotere impact op het eindresultaat maakt.”
Bovenop data en AI
Data, creativiteit en AI zullen binnen digital marketing de boventoon voeren de komende jaren, verwacht Borst. “Wij zijn echte vakidioten. We onderbouwen elk advies met data, testen, experimenteren en rollen pas uit als het beter scoort. Het is onze tweede natuur om bovenop nieuwe ontwikkelingen te zitten.”
Borst kijkt hier heel nuchter naar en altijd vanuit het perspectief van de klant. “Hoewel nieuwe toepassingen elkaar in razend tempo blijven opvolgen, zal ook langzaam uitkristalliseren welke tools de standaard zullen bepalen. Door de huidige AI-storm lijkt het of opeens alles anders wordt, maar AI is een middel, geen doel. Het gaat erom de doelen en ambities van bedrijven te behalen door de kansen en AI-oplossingen te benutten. Wij helpen bij het maken van de juiste keuzes en zorgen voor een soepele implementatie.”
Kwaliteit in mensen
“Kwaliteit zit in onze mensen. Mede door AI en onze rol als strategisch partner verandert het profiel van de digital marketeer en dus de mensen die wij aantrekken. We hebben goede consultants nodig die het grote plaatje snappen en de klant breed kunnen adviseren. Creatieve, originele geesten die met onderscheidende oplossingen komen. En technische specialisten die bovenop nieuwe toepassingen zitten en zorgen dat alles werkt, correct wordt gemeten en dat inzichten worden geboden.” Werkgeluk staat daarbij centraal, stelt Borst. “Wij bieden in onze platte organisatie iedereen een grote mate van vrijheid. Daarom zijn onze mensen zo intrinsiek gemotiveerd.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond