Deel dit artikel
-

Weinig animo voor advertenties in Snapchat Discover

Snapchats Discover, het kanaal met vluchtige content van grote uitgevers, trekt nauwelijks adverteerders. Die conclusie trekt AdAge uit eigen onderzoek.

Gemiddeld worden er iets meer dan twee advertenties per dag getoond en dat verspreid over twaalf Discover-kanalen. Aan content is echter geen gebrek. AdAge telde in een maand 110 artikelen, video’s of andere content. Het gemiddelde komt neer op één advertentie op 44 contentbijdragen.

Die advertenties komen ook nog eens van een gering aantal adverteerders, waaronder Ford, HP, T-Mobile en filmstudio’s.

Eerder dit jaar was al duidelijk dat Discover niet goed liep toen het siteverkeer met 30 tot 50 procent daalde. Snapchat heeft Discover inmiddels een meer prominente plek in zijn app gegeven, tot ongenoegen van gebruikers. Deelnemende uitgevers zijn echter tevreden en sommige willen hun kanalen nog even advertentievrij houden.

Het is de verwachting dat de advertentieverkoop zal aantrekken in het vierde kwartaal.

Deel dit bericht

1 Reacties

Brian

Ze hadden gewoon die miljarden van Mark moeten pakken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond