Deel dit artikel
-

EDAY: Heineken over marketing communicatie in het algoritmische tijdperk

Olya Dyachuk, Global Media and Data Director bij HEINEKEN, deelt op EDATY haar visie op de uitdagingen rond innovatie en de toekomst van marketing. Hoe passen wereldwijde merken zoals Heineken hun marketing aan om voorop te blijven lopen? Hoe kan AI worden ingezet om creatieve processen en mediamanagement toekomstbestendig te maken? Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

‘Ik begon mijn carrière in mijn thuisland Rusland, waar ik verschillende functies vervulde: tv-productie, PR voor een politieke partij en uiteindelijk bij een startup digitaal bureau, waar ik commercieel directeur werd. Daarna verhuisde ik naar het Verenigd Koninkrijk om bij het internationale bureau Omnicom te werken. Daar breidde ik mijn kennis uit van digitaal naar zaken als kanaalstrategie, martech, bedrijfsvoering, enzovoort,’ vertelde ze aan New Digital Age.

Bij HEINEKEN leidde ze data-gedreven mediateam in het VK. Daarna maakte ze de overstap naar haar huidige rol als Global Media and Data Director op ons hoofdkantoor in Amsterdam. ‘Mijn taak is om groei te stimuleren voor ons bedrijf en onze merken door sterkere connecties met consumenten op te bouwen. Dat doe ik samen met een geweldig team hier, maar ook met de hulp van veel collega’s in de bredere organisatie.’

Het gaat haar niet altijd om de nieuwste, glimmende dingen, maar vaak om zaken die echt een groot verschil kunnen maken. ‘Phet gebied van duurzaamheid waren wij in het VK de eerste klant die Dentsu’s carbon calculator tool testte, waarmee we hielpen het product vorm te geven en te verbeteren. Ook hebben we duurzaamheid én diversiteit, gelijkheid en inclusie geïntegreerd in al onze merkplannen en planningsprocessen, met een duidelijke checklist. Dat werd mogelijk dankzij de positieve houding en open mindset in de hele organisatie en bij onze media- en creatieve bureaus.’

EDAY vindt 2 oktober plaats in de Kromhouthal in Amsterdam Noord. Het volledige programma vind je hier. De Early Bird Tickets zijn helaas al uitverkocht, een regulier kaartje kost 695 euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond