Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via FAST-kanalen Talpa Media

Adverteren op FAST-kanalen (Free Ad-Supported Streaming TV) blijkt niet alleen bereik te realiseren, maar ook merkassociaties meetbaar te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat Talpa Media samen met PepsiCo uitvoerde. |
Onderzoek PepsiCo: +7,3 procentpunt uplift in merkassociaties “FAST-kanalen, die sterk in opkomst zijn, boden ons de kans om dit nieuwe advertentiemedium in een premium CTV-omgeving te benutten,” zegt Anna Homoet, Media Manager bij PepsiCo. “De resultaten laten zien dat campagnes binnen deze omgeving niet alleen bereik genereren, maar ook merkassociaties meetbaar versterken. Dat is overtuigend bewijs dat hoogwaardige CTV-inventory, zoals die van Talpa Media, bijdraagt aan merkopbouw in het digitale domein.” |
![]() |
Over FAST bij Talpa Media Talpa Media verzorgt exclusief de advertentieverkoop van inmiddels meer dan 126 lokale en internationale FAST-kanalen, waaronder eigen formats en partnerzenders als Top Gear en BBC Earth, op onder meer Samsung TV Plus en LG Channels. FAST-kanalen combineren het gemak van lineaire televisie met de flexibiliteit van digitaal. En biedt merken een krachtige context: full screen, met audio aan, in thematische contentblokken. Ideaal voor merkbouw. |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.