brightONE en Thunderhead slaan de handen ineen

Samen gaan ze aan de slag om de dialoog tussen organisaties en hun klanten optimaal te laten verlopen. Bedrijven die hun klantinteractie willen verbeteren krijgen hiermee toegang tot een krachtige combinatie die de omnichannel expertise van brightONE verbindt met de ONE Engagement Hub van Thunderhead. Door deze samenwerking zijn de klanten van brightONE en Thunderhead in staat om iedere dialoog met hun klant in de context van de persoonlijke klantreis te plaatsen en op ieder contactkanaal naadloos te vervolgen. Hierdoor kunnen zij een persoonlijke dialoog met hun klant voeren, onafhankelijk van het gekozen contactkanaal en altijd op het juiste moment.
Klantcontact wordt nog altijd veel vanuit het contactkanaal bezien. Organisaties ontwikkelen hun online kanaal, of optimaliseren hun callcenter. Klanten laten zich echter niet beperken tot een enkel contactkanaal en switchen gemakkelijk tussen het online en het offline kanaal. Zeker als het kanaal van de eerste keuze niet leidt tot het gewenste resultaat. De ONE Engagement Hub monitort alle interacties die klanten doen, bijvoorbeeld op het web, in de app, fysiek in de winkel of in het contactcenter. Deze gegevens worden in het licht gezet van de persoonijke customer journey en gecombineerd met de aanwezige klantdata. Zo ontstaat een volledig klantbeeld, met de persoonlijke klantreis als context, dat realtime beschikbaar is en (ook geagregeerd) goed inzicht geeft in de customer managed journey.
Op basis van dit klantbeeld kan op ieder moment en voor iedere klant de juiste dialoog plaatsvinden. Een klant die een contractverlenging ontving, online bij de producten kijkt en vervolgens met het contactcenter belt, wordt direct herkend en moeiteloos verder geholpen in zijn journey. Ook kan worden voorkomen dat klanten die graag online hun informatie krijgen, alsnog het dure telefonische kanaal moeten gebruiken. De ONE Engagement Hub is niet alleen in staat dit inzicht mee te geven aan ieder contactkanaal, het geeft daarbij ook suggesties voor de meest effectieve vervolginteractie. Persoonlijk, relevant en op het juiste moment.
Oedse de Boer, managing director bij brightONE: ’We bevinden ons in een tijd die gekenmerkt wordt door een overvloed aan informatie, met een toename in het aantal contactkanalen en een klant die zich bewust is van zijn keuzevrijheid. Nu meer dan ooit wordt het verschil gemaakt door de manier waarop de klant zich (h)erkend voelt bij een organisatie. De focus die brightONE heeft op omnichannel customer engagement, op CRM en op het ontwikkelen en toepassen van de juiste klantinteractiestrategie, wordt met de ONE Engagement Hub van Thunderhead een compleet en krachtig geheel. Dit totaalplaatje kan bovendien snel en zonder veel IT impact toegepast worden in iedere organisatie. Deze manier van blijvend rendement realiseren in klantcontact samen met een flexibele en toekomstvaste oplossing, past precies bij ons DNA.’
Pipa Unsworth, VP Alliances bij Thunderhead: ‘brightONE gelooft net als wij dat organisaties die uitgaan van het feit dat iedere klant zijn eigen klantreis bepaalt, beter in staat zijn om een relatie met hun klanten aan te gaan en het vertrouwen hierin op te bouwen. De combinatie van de baanbrekende technologie van Thunderhead en de consulting expertise van brightONE zorgt voor een complete oplossing met een directe en positieve impact op customer engagement.’
Over brightONE – brightONE is ruim 20 jaar expert in het verbeteren van interacties tussen klant en organisatie. Daarmee hebben zij één doel voor ogen: alle 17 miljoen inwoners van Nederland interacteren altijd met vanzelfsprekend gemak en volledig vertrouwen met organisaties. De expertise van brightONE bevindt zich op het snijvlak van marketing, verkoop en customer service. brightONE biedt een breed scala aan diensten van visie – en strategievorming, tot de implementatie en het beheer van klantinteractiestrategieën, proactive chat, social media-oplossingen en omnichannel CRM-platforms. Dit doen zij samen met gerenommeerde partners als Microsoft, LivePerson en nu ook Thunderhead. Met deze diensten leveren ze elke dag een bijdrage aan de realisatie van hun droom. Meer informatie op: www.brightone.nl
Over Thunderhead – Thunderhead is erkend pionier op het gebied van Customer Engagement. Het Britse softwarebedrijf is de lancering in 2004 uitgegroeid tot een wereldwijd erkend leider in de Customer Engagement markt. Thunderhead heeft haar hoofdkantoor in Londen, vestigingen in drie verschillende continenten en een klantenbestand van meer dan 200 merken wereldwijd. Thunderhead stelt bedrijven in staat om op basis van verkregen klantinzichten een goede customer journey te ontwikkelen en hierdoor een duurzame klantrelatie op te bouwen die leidt tot langdurige klantenbinding. Meer informatie op: www.thunderhead.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.