Hogere klikprijzen na schrappen AdWords

Het besluit van Google om contextuele advertenties te verwijderen aan de rechterkant van de zoekresultaten, heeft nu al tot hogere klikprijzen geleid.
Scott Shamberg van Performics was de eerste die het nieuws vertelde aan Search Marketing Daily. ‘We zien dubbele kosten voor sommige sleutelwoorden’, zegt hij.
Google heeft het besluit genomen om beter aan te sluiten bij de mobiele weergave van zijn zoekmachine. Daar is immers geen ruimte voor een extra kolom.
Adverteerders zijn tot nu toe niet uitgeweken naar Bing of Yahoo, waar nog wel advertenties aan de rechterkant verschijnen.
Het is overigens niet zo dat er helemaal geen advertenties meer aan de rechterkant verschijnen. De verwachting is dat Google de ruimte gaat gebruiken voor haar eigen vergelijkingsdiensten.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
Evert
Sleutelwoorden. Super.
b Martmans
De gemiddelde CPC gaat al jaren omlaag dus nu grijpen ze in. Zal wel weer een recordwinst worden over 2016.
Erik
Dit was wel te verwachten natuurlijk, zeker nu ook de bovenste 4 advertenties ook alle extensies bevatten.
Ben nog wel aan het testen wat de onderste advertenties nog opleveren aan conversies. Wellicht zijn die straks beter om in te zetten ivm klikkosten.
Tim
Mooie vertaling van keyword: sleutelwoord.
Duidelijk iemand die geen kaas heeft gegeten van SEA of SEO.
Joshua
Ach, Jezus, Tim, moet het altijd weer op zijn Engels? Of begrijp je het anders weer niet?