Late bezorging irriteert bijna kwart van de online shoppers

Nederlanders die goederen of diensten via internet kopen zeggen dit jaar weer iets meer problemen te ervaren dan in 2015. Ruim vier op de tien online shoppers (42 procent) heeft volgens CBS moeilijkheden gehad te hebben bij het kopen van spullen of diensten via internet.
De late bezorging wordt het meest genoemd. 23 procent van de mensen die goederen of diensten via internet kochten, meldden dit. Daarna volgen technische problemen (12 procent) bij het bestellen of betalen via internet. Ook zegt 9 procent van de e-shoppers dat ze het afgelopen jaar verkeerde of beschadigde goederen bezorgd kregen.
Volgens CBS is er ook sprake van een lichte stijging van koopfraude. Het aantal online kopers dat moeilijkheden ondervond omdat bedrijven geen goederen of diensten in Nederland leverden is gestegen van 4 procent in 2015 naar 6 procent dit jaar.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Jacques Peters
Ook de ‘startups’ of diegene die ‘innovatief’ of ‘disruptief’ bezig zijn hebben te maken met de gewone problemen waar elk bedrijf mee te maken heeft.
John
Dat kan diverse redenen hebben, wat mij wel irriteert is dat men een winkelwagentje vult en dan zonder af te rekenen de winkel gaat verlaten. Ben zelf online winkelier en heb maakt dat zeer veel mee.