De VakantieDiscounter rekent af met boekingsstress

De grijze januarimaand is bij uitstek het moment om een zonnige vakantie te boeken. Wandelde je vroeger nog een reisbureau binnen om een uurtje later met een vakantie op zak weer buiten te staan, tegenwoordig is dat een stuk minder eenvoudig.
We boeken massaal online. En vind maar eens je weg in de digitale boekingsjungle. Volgens zoekmachines – zoals Google en PhoCusWright – zoeken de meeste mensen 2,5 week op internet naar hun droomvakantie en worden er wel 30 verschillende bronnen geraadpleegd. Wat leuk en ontspannen begon is een totale obsessie geworden. En wanneer ze dan eindelijk hun reis boeken, heeft 79% van de mensen al een gevoel van frustratie.
De meeste frustratie komt voort uit het enorme aanbod, fluctuerende prijzen, trage websites, verkeerde informatie en verborgen kosten. Het is zelfs zo erg dat men spreekt van een nieuwe aandoening: boekingsstress.
“Het is tijd om af te rekenen met die boekingsfrustraties,” aldus Hans van Hoffen, directeur van De VakantieDiscounter. “Je wilt niet alleen de beste deal vinden, maar ook zo makkelijk mogelijk.” Zijn website heeft geen boekingskosten of verborgen kosten, is altijd up-to-date, supersnel, en biedt het volledige aanbod van Nederlandse en Duitse pakketreizen.
Dat blijkt een succesformule, want de VakantieDiscounter is stormachtig gegroeid en inmiddels de grootste onafhankelijke aanbieder van pakketreizen in Nederland. Ook de service is optimaal, met een Trustpilot score van 8,3 uit bijna 5.000 reviews. Dat leverde de site in 2015 al de Zoover award op voor Beste Online Reisbureau.
Hoogste tijd om het grote publiek van boekingsstress af te helpen. Daarom lanceert de VakantieDiscounter een campagne. In de TV commercial zien we hoe het zoeken van de ideale vakantie een nachtmerrie blijkt te zijn die gelukkig toch nog eindigt in een droombestemming. Van Hoffen: “We hoeven niemand lekker te maken met vakanties, we willen gewoon de beste boekingservaring bieden. ‘Boeken zonder vloeken’ noemen we dat.”
Het Amsterdamse creatief bureau this that + the other bedacht de campagne. Creatief directeur Philip Brink: “We willen mensen verrassen, dat doe je niet met de zoveelste powerpoint presentatie van zon, zee en strand plaatjes.”
De campagne is de maanden januari en februari te zien op TV en internet. Grote kans dus dat er dit jaar minder mensen hard toe zijn aan vakantie omdat ze zo lang bezig zijn geweest met het zoeken naar een geschikte vakantie.
Link naar de TV commercial: https://www.youtube.com/watch?v=QtMRc31SZTs
Over de VakantieDiscounter
De VakantieDiscounter is opgericht in 2000. De VakantieDiscounter legt zich volledig toe op het online aanbieden van pakketreizen, waarbij het de klant zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om de beste deal voor haar vakantie te vinden. Het aanbod bestaat uit meer dan 15.000 accommodaties verdeeld over meer dan 50 landen van alle grote Nederlandse en Duitse touroperators. Later dit jaar gaat de VakantieDiscounter ook eigen pakketreizen aanbieden. De VakantieDiscounter heeft zich de afgelopen jaren toegelegd op het ontwikkelen van eigen software en online systemen om een zo snel en accuraat mogelijke online boekingservaring te bieden. Nu de site de meest optimale boekingservaring biedt, gaat het merk werken aan haar bekendheid.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.