-

Datalek is slecht voor consumentenvertrouwen (infographic)

Datalekken zijn, niet verrassend, desastreus voor het klantenvertrouwen. Blijkt ook weer uit een recent onderzoek met als titel ‘Broken Trust: Tis the Season to Be Wary’. 64 procent van de ondervraagden zegt nooit meer te zullen winkelen bij een website die informatie laat lekken. En dat gebeurt vaker dan je zou verwachten: 34 procent van de consumenten is daarvan al eens het slachtoffer geworden.

customer-loyalty-data-breaches-infographic

 

Deel dit bericht

1 Reacties

Marty

Vreemd, ik vraag maanden aan mensen die ik ken of ze het erg vinden dat bedrijven steeds meer van ze te weten komen. Het antwoord is bijna altijd “ik heb niks te verbergen”.
Datalekken en gegevens die openbaar komen door een hack, dat weet nauwelijks iemand en interesseerde ze niet. Alleen it’ers zijn daarmee bezig en dan ook niet eens zo veel.

Lijkt voor de hand te liggen dat mensen het vertrouwen verliezen maar naar mijn idee is dat helemaal niet zo. En, morgen zijn ze het weer vergeten.
Dat prijs van het artikel is vaak het belangrijkste. Geen mens googled bij een bestelling even of de onbekende leverancier wel betrouwbaar is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond