-

Armani viert haar veertigste verjaardag on- en offline met haar achterban

Deze keer bespreekt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek de veertigste verjaardag van het Italiaanse fashion merk Armani. Hoe Armani offline een museum opent en haar fans online zelf een museum laat oprichten. Om te profiteren van een Facebook engagement stijging van meer dan 350 procent.

Screen-Shot-2015-05-11-at-18.16.40

40 jaar Giorgio Armani

Giorgio Armani viert zijn veertigste fashion verjaardag in stijl. Zijn imperium bestrijkt inmiddels 37 landen en dit mag gevierd worden. Met een 40-weekse tribute viert Giorgio Armani zijn status. Niet alleen omringt hij zich met wereldsterren, er verschijnt ook een boek. Hij opent een museum voor zijn ontwerpen. Een documentaire van Martin Scorsese belicht zijn jongere leven. En Armani start met de hashtag #atribute een online museum waar de achterban van Armani haar ‘Armani Moments’ kunnen delen. De tributen vinden wij zelf wat morbide omdat we dat tot nu toe vooral gebruikten voor ons Respectance project. Maar dat mag de pret niet drukken.

Screen-Shot-2015-05-11-at-18.17.33

#ATRIBUTE

De lancering van #atribute richt zich nadrukkelijk op de persoonlijke kant van de Italiaanse designer. Maar het richt zich niet alleen op persoonlijke kant van de designer. #atribute brengt je ook bij de mensen die Giorgio Armani al jaren groot maken. Zijn fans.

Screen-Shot-2015-05-12-at-09.30.35

Screen-Shot-2015-05-12-at-09.30.41

Verhoogde engagement

In de Social War meting van 1 tot 8 mei laat de Facebook engagement van Armani een zeer grote stijging zien. Met een stijging van 385.16 procent is dit een van de hoogst gemeten Social War engagement stijgingen van dit jaar. Met 40.325 impressies, 3547 Facebook likes en 962 shares is #atribute online een doorslaand succes.

Screen-Shot-2015-05-12-at-09.31.29

Je achterban in de spotlight

Het delen van belangrijke momenten met je achterban blijft keer op keer resulteren in een sterk verhoogd engagement. Geef je achterban een podium om haar liefde voor jou uit te spreken en zij pakken dit met beide handen aan. Mits de relatie goed is natuurlijk. Zowel het merk als de fan hebben baat bij het geboden podium. Voor het merk stijgt haar engagement, voor de fans geeft dit een mogelijkheid om online hun identiteit uit te dragen. En hun liefde voor het merk merk te tonen.

Foto boven: OlegD / Shutterstock.com

*) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van IIZT.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond