Alain Dujardin
  • Alain Dujardin

  • 8 artikelen
  • 511.850 views
  • 12 reacties

Alain Dujardin

Werkt bij
Greenberry
Functie
Creatief directeur en partner
Twitter
@pocketstories
Linkedin
nl.linkedin.com/in/alaindujardin

Alain startte ooit als copywriter bij een traditioneel reclamebureau, maar maakte vrij snel de switch naar digitaal. Alain werkte meer dan 10 jaar als copywriter en creative director bij de internationale bureaus Framfab, Agency.com (TBWA\) en Lost Boys (LBi). In 2011 sloot hij zich aan als creatief directeur en partner bij digitaal communicatiebureau Greenberry, waar hij werkt voor merken als Centraal Beheer, PostNL en VARA.

Artikelen van Alain Dujardin

  • 10 november 2017 07:30

Digitalisering brengt CliniClowns nog dichter bij kinderen

Al 25 jaar zorgen de CliniClowns met grote verbeeldingskracht voor een lach en afleiding voor zieke en gehandicapte kinderen. Zo vonden er in 2016 ruim 88.000 ontmoetingen plaats tussen clown en kind. Maar ook de CliniClowns hebben te maken met de digitalisering van het mediagebruik. En de veranderende zorg. Hoe kun je als merk dan toch blijven bestaan?

  • 2 oktober 2017 14:30

Kan design de wereld redden?

Het is een geweldige tijd om te leven, opperde Obama in zijn afscheidsinterview met tech-blad Wired. Om deze tijd inderdaad geweldig te houden, is een belangrijke rol weggelegd voor ontwerpers, zo betoogt Thijs Biersteker, zelf ontwerper en spreker tijdens Emerce Dare. De problemen van deze wereld zijn namelijk ontwerpproblemen.

  • 8 september 2017 15:00

Waarom Internet of Things meer design nodig heeft

‘Pleur zo’n ding op tafel en raak gegarandeerd al je vrienden kwijt’. Het slimme zoutvaatje, in augustus grootschalig aangekondigd, leek niet per se het type product waar Nederland op zat te wachten. Website Flabber noemde het zelfs een ‘wanstaltige startup’. En het is lastig ze ongelijk te geven. Het eerste slimme zoutvaatje ter wereld is een ‘connected product’ waarvan velen zich afvragen: waarom verbind je in godsnaam een zoutvaatje met het internet?

  • 24 augustus 2017 12:00

Is de beste interface een ‘conversational’ interface?

Vrijdag 6 oktober 2017 is de tweede editie van Emerce Dare. In een serie blogartikelen bijt dagvoorzitter Alain Dujardin (Greenberry) zich vast in een aantal onderwerpen en spreekt alvast enkele sprekers. In deel 1 ‘Is de beste interface een conversational interface?’ is dat Murat Ozmerd van Flow.ai.

  • 28 juni 2017 16:00

Design disruptors en de opkomst van maatschappelijk verantwoord ontwerpen

De documentaire Design Disruptors (2016) van InVision geeft een mooi inkijkje in de wereld van design. Drone shots van downtown bruisend New York, gelikte beelden van mensen die met hun mobieltje spelen en dan de stem van Bob Baxely, design director van Pinterest, die verklaart dat we in revolutionaire tijden leven. Design Disruptors laat er geen twijfel over bestaan: […]

  • 21 november 2013 13:29

Lovie Awards 2013: de beste mobiele cases

Vorige week woensdag werden in Londen voor de derde keer de Lovie Awards uitgereikt. De Lovie Awards is de Europese tegenhanger van de Webby Awards en worden toegekend aan de beste digitale projecten van Europa. Met het VARA Kassa Panel won Greenberry een gouden en zilveren Lovie Award. Alain Dujardin deelt de meest opvallende mobiele winnaars.

  • 2 oktober 2012 10:11

Het tweede scherm van Kassa

Met een blad, een levendige community en een zeer drukbezochte website is Kassa uitgegroeid tot een crossmediaal merk. De uitdaging voor het ontwikkelen van een tweedeschermtoepassing was om al deze elementen logisch, maar ook verrijkend met elkaar te verbinden.

  • 15 januari 2005 00:00

Column: Waarom RSS-marketing doorbreekt

E-mail marketing is erin geslaagd om binnen vijf jaar door te dringen tot de top van de marketingmix. Op eMarketer was recent te lezen dat e-mail marketing zelfs een bedreiging vormt voor TV als dominante marketingkanaal. RSS marketing zal echter binnen twee jaar een bedreiging vormen voor e-mailmarketing, aldus Frank Janssen van Frankwatching.com.