-

Muzikale voorliefde van Converse slaat online aan

Converse biedt ‘upcoming acts’ iconische podia. Met Converse Rubbers Tracks openen zij de deuren van een twaalftal legendarische muziekstudio’s. Van het Londonse Abbey Road tot Sunset Studio in Hollywood. Converse laat ‘de gewone mens’ toe tot gedroomde plekken. En dat slaat online direct aan. Lees deze keer in het Social War onderzoek hoe Converse haar achterban weer bij het merk betrekt met een vernieuwende campagne.

Screen-Shot-2015-07-07-at-15.56.31

84 studio sessies

Nadat Converse vier jaar geleden haar eerste permanente Converse Rubber Tracks studio opende, rollen zij dit concept nu wereldwijd uit. Als onderdeel van Converse Rubber Tracks zet Converse deze keer de deuren van twaalf roemruchte muziekstudio’s wagenwijd open. Converse geeft 84 opnames weg en betaalt kost en (tijdelijk) inwoning van bands die meer dan 400 kilometer van de door hun gewonnen studio wonen. Als dat niet de droom van iedere muzikant is?

Voor de twaalf verschillende studio’s, verdeeld over acht landen en vier continenten, kunnen 40 verschillende nationaliteiten zich inschrijven. En zeker niet onbelangrijk voor de deelnemende bands, zij behouden alle rechten van de muziek die opgenomen is in de studio’s.

Samen met grootheden

Converse opent niet alleen de verschillende studio’s. Ook laten zij bekende namen als Damon Albarn en Graham Coxon vertellen over hun ervaringen in de betreffende studio’s. Het zorgt allemaal voor een gevoel van eenheid tussen de locatie, de bands en het merk. Waar andere artiesten als Liam Gallagher volledig hun eigen weg gaan en zich aan niemand conformeren, daar gaan hun eeuwige rivalen van Blur anders mee om. En samen met Converse gaat Blur op zoek naar nieuw talent op legendarische locaties.

Muziek en fashion

De samenwerking tussen Blur en Converse is niet de eerste keer dat fashion en muziek samen komen. Waar adidas de samenwerking al eerder aan ging met Rita Ora, Pharrel met G-Star en Puma met Rihanna daar volgt nu Converse met Blur en een twaalftal iconische studio’s.

Harde cijfers

In de meting van 29 mei tot 5 juni meten we een Facebook engagement stijging van +149%. De connectie met muziek en legendarische locaties wordt door de achterban van Converse enthousiast ontvangen. Het stelt niet alleen de studio’s maar ook het eigen merk open voor ‘upcoming acts’ en wint hier veel goodwill mee bij haar achterban. Converse is al een lange tijd bezig met onbekende garagebands en tours. Het is een ideale positionering voor de doelgroep van Converse: onafhankelijk, niet mainstream, edgy, creatief en muzikaal.

Foto boven: Emka74 / Shutterstock.com

*) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van IIZT.

Dit bericht is 14 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond