Facebook koopt weer (marketing) startup
Facebook heeft voor een onbekend bedrag een Californische startup Tagtile overgenomen. Nog geen week geleden telde Facebook 1 miljard dollar neer voor Instagram.
Facebook heeft voor een onbekend bedrag een Californische startup Tagtile overgenomen. Nog geen week geleden telde Facebook 1 miljard dollar neer voor Instagram.
Facebook heeft het bedrijf Instagram, bekend van de gelijknamige foto-app, gekocht voor 1 miljard dollar. Dat heeft Mark Zuckerberg zojuist op zijn eigen Facebookpagina bekendgemaakt.
NASDAQ krijgt de veelbesproken beursnotering van Facebook als ‘FB’ en passeert daarmee NYSE.
Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.
De nieuwe tijdlijn van Facebook is geen onverdeeld succes onder gebruikers, maar merken lijken er nu al hun voordeel mee te doen, zegt marktvorser Simply Measured.
Facebook heeft niet minder dan 750 octrooien gekocht van IBM, als aanvulling op de bestaande portfolio van 56 reeds toegekende patenten en enkele honderden nog te behandelen octrooi-aanvragen. Reden: het dreigende conflict met Yahoo.
Voortaan kunnen ook bestanden via Facebook worden uitgewisseld dankzij een nieuwe app Pipe die vandaag in Londen op een congres wordt gelanceerd.
Seats and Sofas is de opvallendste nieuwkomer in het maandelijkse overzicht van 25 grootste Nederlandse merken op Facebook.
Facebook heeft zijn kredietfaciliteiten vergroot en mag tot acht miljard dollar lenen bij de bank. Het stelt ook 25 zakenbanken aan die zijn beursgang moeten begeleiden.
Maar weinig grote bedrijven in Nederland zijn al overgestapt op de nieuwe vormgeving van Facebook Pagina’s. Een beknopt, geïllustreerd overzicht.
De Facebookpagina’s van bedrijven en merken krijgen deze dagen een nieuw gezicht. Het redesign volgt dat van de persoonlijke profielen met enkele specifieke verschillen.
Facebook introduceert met de acht grootste operators een standaard om mobiele apps via zijn platform aan te schaffen. Daarnaast probeert het uniformiteit te brengen in de toepassing van HTML5 op mobiele dragers.
Facebook brengt volgende week nieuwe advertentieformaten op de markt waardoor bedrijven hun bereik richting fans kunnen vergroten.
Facebook zal volgende week zijn mobiele marketingstrategie toelichten op een evenement in New York. Geen moment te laat, vinden analisten.
Marketeers zien het wel zitten, maar de consument heeft er geen trek in: shoppen op Facebook. Grote merken hebben na grondige experimenten hun sociale winkels al weer gesloten.