More artikelen

Google investeert in GfK-onderzoekspanel

Adverteerders en mediabureaus krijgen zicht op het rendement van multimediale campagnes. Hiertoe gaat onderzoeksbureau GfK samenwerken met Google. KPN en Heineken zijn de eerste klanten.

GfK gaat applicatiegebruik mobiel internet meten

Marktonderzoeker GfK gaat tot in detail op applicatieniveau meten hoe welke mobiele applicaties en sites worden gebruikt.

‘Groei betaalde muziekdownloads door YouTube-links’

De markt voor betaalde muziekdownloads is gegroeid met 36 procent in de eerste maanden van 2009, stelt onderzoeksbureau GfK Benelux. De stijging komt deels op conto van de links naar iTunes op YouTube.

GfK: 13 procent verkoop GPS-apparaten via internet

Dertien procent van TomTom-achtige apparaten geschiedt via digitale verkoopkanalen. Volgens marktonderzoeker GfK ligt de gemiddelde verkoopprijs van een GPS-apparaat bij online winkels hoger dan bij bakstenen winkels.

Fusie GfK en TNS van de baan

De beoogde fusie tussen GfK en TNS is definitief van de baan. Het vijandige overnamebod van WPP op TNS wordt nog te mager bevonden door de Engelsen.

WPP-bod zet fusieproces GfK en TNS in koelkast

De Duitse marktonderzoeker GfK stopt per direct met het fusieproces van brancegenoot TNS om het vijandige overnamebod van WPP in overweging te nemen.

Marktaandeel downloads stokt op 3 procent

Het marktaandeel van betaalde downloads is in 2006 in Nederland niet gestegen en blijft drie procent van de muziekomzet. De total muziekverkoop is nu op het laagste niveau sinds 1975. Dat blijkt uit de jaarcijfers die onderzoeksbureau Gfk Benelux vrijdag tijdens het Noorderslag Seminar in Groningen heeft gepresenteerd.

Per Nederlandse iPod 3,5 betaald liedje

Iedere maand gaan er in Nederland 120.000 MP3-spelers over de toonbank. Die worden overwegend gevuld met geripte en gratis gedownloade muziek, stelt marktonderzoeker GfK. Iedere iPod in Nederland bevat gemiddeld 3,5 gekocht iTunes-liedje.

GfK-onderzoek: ‘Uitgesteld tv kijken wordt de norm’

“In 2007 en 2008 zal de hard disk recorder, in of naast de tv, doorbreken en het kijkgedrag van Nederlandse huishoudens massaal veranderen”. Met die boodschap opende Laurens van den Oever van marktonderzoeker GfK gisteren het congres TV en Internet in Bussum.