More artikelen

Nieuw crossmediaal bereiksonderzoek rolt internationaal uit

Een nieuwe tool om vanuit één bron crossmediaal bereiksonderzoek te doen, rolt nu uit in Nederland en andere landen. Google is de launching customer, maar ondertussen gebruiken meerdere mediabureaus en exploitanten het systeem.

Analytics

GfK gaat combi Facebook-televisie meten

Welke extra effect heeft als een adverteerder gelijk met een tv-campagne ook een Facebookcampagne laat lopen? Dat gaat GfK onderzoeken en de resultaten met adverteerders delen. De eerste inzicht: extra bereik van bijna 28 procent.

Social

GfK gaat gebruik mobiele apps meten

GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.

Mobile

Bever krijgt eerste Multi Channel Award

Outdoor specialist Bever heeft de eerst Multichannel Award 2013 in ontvangst genomen op het evenement Shopping Today in Topsportcentrum Almere. Het bedrijf is een voorbeeld voor andere retailers, zo vindt de jury.

GfK: Achteraf betalen wint aan populariteit

De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met iDEAL. Boter bij de vis. Onderzoeker GfK ziet echter een trend waarbij mensen liever achteraf gaan betalen.

E-commerce

GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’

De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.

E-commerce

Miljoen e-boeken verkocht in 2012

Downloadwinkels in Nederland verkochten vorig jaar 1,2 miljoen e-boeken, wat een toename inhoudt van 75 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

E-commerce

Supermarkten trekken nog weinig Facebook-volgers

Bijna de helft van de Facebookfans van supermarkten doet hun dagelijkse boodschappen bij het betreffende merk. Bij Albert Heijn is 50 procent van de likers ook klant in de winkel. Bij de Lidl iets minder. De meeste klanten doen niks met het merk op Facebook. Dat blijkt uit de GfK Facebook Fan Monitor van GfK en Jalt.

Verschuivingen bij SPOT en GfK

Arian Buurman, Algemeen Directeur van STER, is benoemd tot voorzitter van SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. Buurman volgt Ton Rozestraten (RTL Nederland) op, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is. Paul van Niekerk wordt directeur GfK.

Mediabureaus testen nieuwe meetmiddel GfK/Google

Vier Nederlandse mediabureaus testen een online en offline meetsysteem dat bij zijn aanstaande publicatie wel eens een wereldprimeur kan zijn.

Acht procent koopt online, maar haalt offline op

Een onderzoek van marktonderzoeker GfK laat zien dat het voor winkels zinvol is een crosschannelstrategie te hanteren. Acht procent van de online omzet wordt in de winkel afgehaald.

Zoom.in verliest rekeningenoorlog met GfK

Zoom.in moet marktonderzoeker GfK ruim 40.000 euro plus wettelijke rente betalen. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd vonnis. Het Amsterdamse videobedrijf verwijt GfK nalatigheid en weigerde de rekeningen te voldoen.

Consument wil geen losse films huren

Nederlanders sluiten het liefst een abonnement af om online films te kunnen kijken. Apart betalen om een filmpje te kunnen kijken op pc of tv verdient geen voorkeur.

Google brengt onderzoek media-efficiëntie naar de markt

Marktonderzoeker GfK Panel Services faciliteert dit najaar een tool waarmee adverteerders de efficiëntie van hun uitingen in online en offline media kunnen meten. Google is launching customer van deze brede vorm van media-onderzoek.

Gebruiker sociale media heeft wat met merken

Eén op de drie Nederlandse Facebookleden en Twitteraars zijn via deze sociale netwerken gelinked met merken. Bij Hyves is dit één op de vier gebruikers. Die conclusie trekt Intomart GfK in het vervolgonderzoek op Trends in Digitale Media.