MKB begint aan tweede digitaliseringsgolf
Ruim tachtig procent van het Nederlandse MKB heeft inmiddels een site. ING, Google, MKB Nederland en PostNL geven een impuls voor de tweede digitaliseringsgolf.
Ruim tachtig procent van het Nederlandse MKB heeft inmiddels een site. ING, Google, MKB Nederland en PostNL geven een impuls voor de tweede digitaliseringsgolf.
Marktonderzoeker GfK Panel Services faciliteert dit najaar een tool waarmee adverteerders de efficiëntie van hun uitingen in online en offline media kunnen meten. Google is launching customer van deze brede vorm van media-onderzoek.
Sony begint deze zomer de verkoop van zijn uitvoering van Google TV. Er komt een losse set-top box en een met een Blurayspeler er aan vast.
De opkomst van realtimebidding bij displayadvertising is maar een onderdeeltje van een groter proces, waarbij Google steeds dichter op het proces van real time media planning zit.
Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?
Boekuitgevers in Frankrijk krijgen nieuwe contracten voor Google Books. Een toevoeging op de overeenkomstens staat Google toe om de boeken ook te verkopen via mobiele telefoons en tablets.
Tientallen procenten van bedrijven in het MKB hebben nog helemaal geen website. Google start met een aantal Nederlandse bedrijven een project om deze ondernemingen online te brengen.
Nederlandse ticketsites krijgen binnen afzienbare tijd concurrentie van Google Flight Search. De zoekmachina is uitgebreid naar Nederland, maar vooralsnog enkel te gebruiken door Amerikanen.
Google begint een proces dat zijn zoekresultaten in de komende jaren compleet verandert. Dat kan grote gevolgen hebben voor zoekmachineoptimalisatie.
Tussen de tien en vijftien procent van de zoekopdrachten over retail komen van mobiele telefoons. Google Nederland noemt dat een niet te onderschatten ontwikkeling.
Minister Verhagen (EL&I) lijkt zich geen al te grote zorgen te maken over de nieuwe privacyvoorwaarden van Google. Dat blijkt uit antwoord op vragen van het Kamerlid Kees Verhoeven (D66). Het kabinet komt dit voorjaar met een brede visie privacy, veiligheid en bescherming van burger op internet.
Google lanceert een nieuw advertentieformaat dat direct concurreert met de reclamefolders die we wekelijks in onze brievenbussen vinden. Dit moet het midden- en kleinbedrijf warm maken voor internetreclame.
De nieuwe privacyregels van Google, die sinds gisteren van kracht zijn, schenden de Europese wetten. Eurocommissaris Viviane Reding zegt dat ze onvoldoende transparant zijn.
Googles mobiele portefeuille Wallet wordt vooral gebruikt voor kleine aankopen en spaaracties in de winkelstraten. Dit jaar wordt het systeem opgeschaald, maar nog steeds alleen in Amerika.
Zelfs bij de meeste Fortune 500-bedrijven ontbreekt een degelijke basis voor mobiele marketing. Googles mobielbaas Jason Spero: “Je moet eerst een mobiele site hebben. Pas daarna kun je gaan praten over business goals”.