More artikelen

MKB begint aan tweede digitaliseringsgolf

Ruim tachtig procent van het Nederlandse MKB heeft inmiddels een site. ING, Google, MKB Nederland en PostNL geven een impuls voor de tweede digitaliseringsgolf.

Google brengt onderzoek media-efficiëntie naar de markt

Marktonderzoeker GfK Panel Services faciliteert dit najaar een tool waarmee adverteerders de efficiëntie van hun uitingen in online en offline media kunnen meten. Google is launching customer van deze brede vorm van media-onderzoek.

Google TV deze zomer in Europa

Sony begint deze zomer de verkoop van zijn uitvoering van Google TV. Er komt een losse set-top box en een met een Blurayspeler er aan vast.

Google: mediaplanning en techniek samenbrengen

De opkomst van realtimebidding bij displayadvertising is maar een onderdeeltje van een groter proces, waarbij Google steeds dichter op het proces van real time media planning zit.

Meet de waarde van social media met Google Analytics

Eén van de belangrijke vernieuwingen in Google Analytics is de geüpdate mogelijkheid om de waarde van social media te meten. Sinds kort is ook data over het bezoekgedrag binnen social media zelf beschikbaar. Wat betekent dit en wat kun je ermee?

Analytics

Google Play tekent uitgevers voor mobiele boekhandel

Boekuitgevers in Frankrijk krijgen nieuwe contracten voor Google Books. Een toevoeging op de overeenkomstens staat Google toe om de boeken ook te verkopen via mobiele telefoons en tablets.

Googleproject moet Nederlands MKB online helpen

Tientallen procenten van bedrijven in het MKB hebben nog helemaal geen website. Google start met een aantal Nederlandse bedrijven een project om deze ondernemingen online te brengen.

Google Flight Search landt in Nederland

Nederlandse ticketsites krijgen binnen afzienbare tijd concurrentie van Google Flight Search. De zoekmachina is uitgebreid naar Nederland, maar vooralsnog enkel te gebruiken door Amerikanen.

Search

Google steekt zoekmachine in het nieuw

Google begint een proces dat zijn zoekresultaten in de komende jaren compleet verandert. Dat kan grote gevolgen hebben voor zoekmachineoptimalisatie.

Search

Emerce eRetail: Steeds meer mobiel zoeken naar offline retail

Tussen de tien en vijftien procent van de zoekopdrachten over retail komen van mobiele telefoons. Google Nederland noemt dat een niet te onderschatten ontwikkeling.

Mobile

Minister Verhagen wacht met oordeel over Google

Minister Verhagen (EL&I) lijkt zich geen al te grote zorgen te maken over de nieuwe privacyvoorwaarden van Google. Dat blijkt uit antwoord op vragen van het Kamerlid Kees Verhoeven (D66). Het kabinet komt dit voorjaar met een brede visie privacy, veiligheid en bescherming van burger op internet.

Concurrentie voor huis-aan-huisfolders van Google

Google lanceert een nieuw advertentieformaat dat direct concurreert met de reclamefolders die we wekelijks in onze brievenbussen vinden. Dit moet het midden- en kleinbedrijf warm maken voor internetreclame.

‘Googles nieuwe privacyregels schenden Europese wet’

De nieuwe privacyregels van Google, die sinds gisteren van kracht zijn, schenden de Europese wetten. Eurocommissaris Viviane Reding zegt dat ze onvoldoende transparant zijn.

MWC 2012: Google Wallet vooral voor snelle aankopen

Googles mobiele portefeuille Wallet wordt vooral gebruikt voor kleine aankopen en spaaracties in de winkelstraten. Dit jaar wordt het systeem opgeschaald, maar nog steeds alleen in Amerika.

Mobile

MWC 2012: ‘De basis voor mobiele marketing ontbreekt’

Zelfs bij de meeste Fortune 500-bedrijven ontbreekt een degelijke basis voor mobiele marketing. Googles mobielbaas Jason Spero: “Je moet eerst een mobiele site hebben. Pas daarna kun je gaan praten over business goals”.

Mobile