Meer Artikelen

Hyves wil third party cookies uitbannen

Waar veel bedrijven de aankomende wet- en regelgeving met betrekking tot het gebruik en misbruik van cookies als zorgelijk bestempelen, kan het Hyves niet streng genoeg zijn. “Strenge wetgeving zal bedrijven dwingen te denken in oplossingen”, aldus Yme Bosma van Hyves.

Hyves: samenwerking TMG basis interessante modellen

De samenwerking met Telegraaf Media Groep (TMG), moet Hyves meer slagkracht geven om sneller geld binnen te halen. “Het gaat een versnelling van onze strategie beteken. De online muziekmarkt is een grote markt. Het is logisch om daarmee een interessant verdienmodel te ontwikkelen in samenwerking met TMG”, aldus Marc de Vries, CEO van Hyves.

‘Hyves moet slagen waar Sugababes faalde’

Hyves staat niet eenzelfde lot te wachten als profielensite Sugababes, blijkt uit de woorden van Patrick Morley, COO van Telegraaf Media Groep (TMG). Ooit kocht TMG Sugababes, dat na teruglopende ledenaantallen weer in de etalage werd gezet. “Hyves is van een andere orde, dit bedrijf heeft een stevige marktpositie”, aldus Morley tegen Emerce.

Hyves en Telegraaf vormen front tegen Marktplaats

De overname van Hyves biedt De Telegraaf misschien wel zijn laatste kans om een degelijke marktpositie op te bouwen met online rubrieksadvertenties. “Daar hebben we nog geen nummer één of nummer twee marktpositie:, aldus Telegraaf-bestuurder Patrick Morley.

Hyves verkocht aan TMG

Telegraaf Media Groep (TMG) heeft Hyves overgenomen. Het gaat om een volledige overname.

Premium

Hyves vanaf vandaag in mobiele telefonie

Hyves gaat via het netwerk van T-Mobile mobiele diensten leveren, waaronder gratis bellen en sms’en naar andere klanten van Hyves Mobile.

‘Hyves staat te koop’ (update)

De aandeelhouders van Hyves zouden een koper zoeken voor de sociale netwerksite. De uitgeverswereld zou gepolst zijn om te kijken of er interesse is voor Hyves.

Samenwerking met Hyves stuwt bereik Spil Games

Het gamesplatform dat Spil Games anderhalve maand geleden lanceerde op Hyves, heeft gezorgd voor een snelle groei in bereik. Uit cijfers van STIR blijkt dat in mei 1 miljoen unieke gebruikers zich aan een spelletje waagden op het sociale netwerk.

Hyves: dagelijks 350.000 mobiele gebruikers

Iedere dag loggen 350.000 gebruikers van Hyves minstens eenmaal op het netwerk in via hun mobiele telefoon. Mobiel chatten is een toepassing die daar nog harder groeit dan op het vaste web.

Premium

Hyves en BNN gaan Tweede Kamer controleren

Hyves en BNN lanceren met Maurice de Hond de site Schaduwkamer.nl. Wie vandaag een parlementariër kiest, kan diens verrichtingen in de komende kabinetsperiode online op de voet volgen en toetsen.

Pizza moet betaalmethode Hyves van de grond krijgen

Thuisbezorgd is de eerste externe partij waarbij het mogelijk is af te rekenen via de betaalmethode op Hyves, Hyves Afrekenen. Leden van het sociale netwerk kunnen hiermee niet alleen onderling geld naar elkaar overmaken, maar nu ook pizza’s afrekenen.

Hyves-gadget Publieke Omroep meet kijkgedrag

De nieuwe gadget op Hyves van Uitzending Gemist moet de Publieke Omroep de mogelijkheid geven om het kijkgedrag van Hyves-leden inzichtelijk te maken. “De gadget personaliseert televisie via de Hyves-pagina. Gebruikers kunnen hun favoriete programma’s bewaren en delen met vrienden. Van al die vrienden zijn er ook veel gegevens die we in kunnen zien”, aldus William Valkenburg, Directeur Internet bij de Publieke Omroep.

Spil Games en Hyves lanceren games-platform

Hyves lanceert een speciaal onderdeel voor games in samenwerking met Spil Games. De verdiensten voor beide partijen moeten uit advertenties komen. Op termijn moet er geld verdiend worden met microbetalingen.

Unified inboxes: e-mail en social media

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het rommelt in inbox-land. Kortgeleden is een nieuwe inbox-dienst gelanceerd. Inbox2 is een nieuw soort inbox waar de gebruiker al zijn elektronische berichten op één plaats kan binnenhalen, bekijken, doorzoeken en beheren. Met andere woorden: de gebruiker heeft nog maar één applicatie nodig om zijn e-mail, tweets en sociale netwerk-berichten van bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Hyves te ontvangen.

Campagne: Hyven met een look-a-like

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de Hyves stand-in van FBTO.