Meer Artikelen

Merendeel Nederlanders volgt geen merken op sociale netwerken

Van de Nederlanders die actief zijn op een sociaal netwerk, volgt 70 procent geen merk. Bij de 30 procent die wel een of meerdere merken volgt, zijn vooral de sectoren media/ entertainment en mode populair.

Mobiele aanbieder Hyves vernieuwt

Het telecommerk Hyves Mobile komt voor het einde van het jaar met een nieuwe propositie.

Premium

Hyves schakelt over op HTML5

Eind september publiceert Hyves een HTML5-versie van de profielensite voor de iPad. Dat legt de basis voor meer en snellere updates op alle andere mobiele platformen. Niet het ontwikkelen van apps maar van features staat centraal.

‘Inhaalstrijd Facebook en Hyves over zes maanden geslecht’

Facebook zal Hyves over zes maanden voorbijstreven als het aankomt op het aantal unieke Nederlandse bezoekers. Op dit moment loopt Hyves nog voor met een maandelijks verschil van 700.000 unieke Nederlandse bezoekers.

Premium

Speurders.nl zoekt toenadering tot Hyves

De Telegraaf hoopt dat het bereik van Hyves weer een impuls kan geven aan Speurders.nl, zijn site met rubrieksadvertenties. Succes is niet gegarandeerd.

MTV wilde Hyves overnemen

Voor Telegraaf Media Groep (TMG) in beeld was als overnamekandidaat van Hyves, speelde MTV met het idee om het Nederlandse sociale netwerk over te nemen. Een paar jaar geleden voerden beide partijen gesprekken om te kijken of ze tot een deal konden komen.

Premium

Koninginnedag: Facebook en Hyves mobiel even groot

Profielensites Hyves en Facebook worden mobiel even veel gebruikt. Van een kloof tussen de twee concurrenten is hier geen sprake meer. Het gebruik van mobiel internet op Koninginnedag is gegroeid met een factor vier ten opzichte van 2010.

Premium

Telegraaf-cijfers: 48 cent maandomzet per Hyver

De overname van Hyves zorgt ervoor dat De Telegraaf in 2010 een kwart meer internetomzet boekt. De profielensite boekte in de laatste twee maanden van vorig jaar een omzet van 5 miljoen euro. Dat is 48 eurocent per actieve hyver per maand.

Hyves TV breidt uit met content van RTL

Het televisieplatform Hyves TV heeft de content uitgebreid met korte filmpjes van RTL Nederland. Content van SBSBroadcasting en de Nederlandse Publieke Omroep moet nog volgen. Ook live-uitzendingen op het sociale netwerk staan in de planning.

Hyves introduceert nieuwe fanpagina’s

Naast de bestaande branded Hyves-pagina’s voor merken, lanceert het sociale netwerk fanpagina’s voor merken. Hyves-leden die aangeven voorkeur te hebben voor een merk, worden automatisch lid van een apart netwerk voor dat bewuste merk, de zogenoemde fanpagina.

Sanoma-titels trekken meer verkeer uit Facebook dan uit Hyves

Het verkeer over het hele Sanoma-netwerk vanuit verschillende sociale netwerken, begint langzamerhand uiteen te lopen. In Nederland is het verkeer dat vanuit Twitter komt het grootst, Facebook volgt op de hielen. Hyves levert van de grote netwerken het minste verkeer.

Premium

Profielensites omarmen digitale kortingsbonnen

Leden van profielensites kunnen steeds vaker, tijdens het winkelen op straat, digitale kortingsbonnen op hun mobieltje ontvangen. Winkeliers kunnen zo met slimme aanbiedingen nieuwe klanten naar binnen lokken.

Samenwerking Vacaturekrant en Hyves concreet plan

[VIDEO] Een match waarbij Vacaturekrant de krachten bundelt met Hyves, beiden zijn immers onderdeel van Telegraaf Media Groep (TMG), zal binnen een aantal maanden operationeel worden.

‘Ex-topman Wegener wilde Hyves kopen voor 43 miljoen’

Joop Munsterman, voormalig CEO van Wegener, had zijn zinnen gezet op Hyves. David Montgomery, topman bij moederbedrijf Mecom, wist hier een stokje voor te steken.

Facebook groeit in bezoekers, Hyves daalt licht

Facebook is in een half jaar tijd flink gegroeid, het sociale netwerk kreeg bijna vijftig procent unieke Nederlandse bezoekers per maand meer. Hyves daarentegen kende een kleine daling van drie procent over diezelfde periode.