Meer Artikelen

Mediabestedingen: 744 miljoen euro in eerste helft 2015

Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 744 miljoen euro aan internetreclame uit, afkoersend op 1,5 miljard euro over heel 2015. Het groeitempo is gehalveerd ten opzichte van vorig jaar. Er wordt geld afgesnoept van tv-budgetten.

Online advertising

Betere resultaten voor paid dan organic search in Google

De doorklikratio’s uit commerciële zoekresultaten (paid results) liggen hoger dan bij organische resultaten. Dat komt mogelijk door het feit dat betaalde resultaten steeds meer schermruimte afsnoepen van organische.

Online advertising

Weinig programmatic reclame wordt ‘slim’ ingekocht

Veruit de meeste online reclame die programmatic wordt ingekocht, wordt zonder ‘extra intelligentie’ verworven.

Programmatic buying in Nederland naar 144 miljoen euro

Adverteerders kochten in 2014 voor 143,5 miljoen euro reclameruimte in via geautomatiseerde inkoop. Dat is 39 procent meer dan het jaar ervoor. Programmatic buying groeit komende jaren met gemiddeld dertig procent.

IAB lanceert nieuwe taskforce voor automated trading

Met de komst van automated trading is het nu ook tijd voor een bijbehorende taskforce, zo meent het IAB. Joris van Heukelom, voorzitter van het IAB-bestuur, laat weten dat het van groot belang is dat de markt snel inzicht krijgt in deze nieuwe manier van in- en verkopen van online media.

Adverteerders geven 119 miljoen euro uit aan affiliate marketing

Adverteerders hebben in 2010 23 procent meer uitgegeven aan affiliate marketing ten opzichte van het voorgaande jaar. In 2009 werd er nog 97 miljoen euro uitgegeven, in 2010 liep dit bedrag op naar 119 miljoen euro.