Een derde CMO’s in-houset digitale reclame
Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.
Ongeveer een op de drie CMO’s uit een IAB-onderzoek besteedt digitale reclamepraktijken niet meer uit bij specialistische bureaus. Ze willen zelf meer grip op de materie hebben.
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
IAB Nederland heeft voor de tweede keer de Programmatic Awards uitgereikt, een prijzenfestival waarbij campagnes met programmatic advertising en de mensen erachter in het spotlicht worden gezet.
IAB Nederland en de bond van adverteerders BVA richten samen met advocatenkantoor DLA Piper een werkgroep Privacy op.
Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.
Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar 225 miljoen euro uit aan reclameboodschappen die ze via geautomatiseerde handelsplaatsen inkochten. Programmatic advertising wordt tegenwoordig meer ingezet voor merkbouwende dan voor performance doeleinden.
Het beste werk met programmatic advertising van voorlopersland Nederland is zojuist bekroond tijdens de eerste IAB Programmatic Awards.
De nominaties van de Programma Awards van IAB Nederland zijn bekend. De grote, internationale netwerken zijn goed vertegenwoordigd, maar lokale specialisten doen net zo hard mee.
IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
Sabine van Velsen en Paul van Breugel zijn door de leden gekozen als de twee nieuwe bestuursleden van IAB Nederland.
Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.
Een derde van de displayreclame werd vorig jaar op een online veiling verkocht. Programmatic trading groeide dertig procent tot 187 miljoen euro, maar de grote groei lijkt er uit.
Jeroen Verkroost wordt de nieuwe directeur van IAB Nederland en neemt daarmee, tijdelijk, de hamer over van Govaert Plesman. Plesman gaat in het bedrijfsleven aan de slag.
Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.