Meer Artikelen

Premium

KPN TV nadert half miljoen klanten

KPN ziet de belangstelling voor digitale televisie aanhoudend groeien. Afgelopen kwartaal groeide het aantal tv-klanten tot 414.000. Nieuwe, digitale diensten worden steeds prominenter voor KPN.

Flinke saneringen bij KPN Media

Het telecombedrijf verandert voor de zoveelste keer van strategie met ‘content’.

Veiling Wimax-frequenties ‘begin 2008’

De Nederlandse overheid gaat begin 2008 de licenties voor mobiel breedbandinternet, ook wel met de term Wimax aangeduid, veilen.

C1000-proef mobiel betalen begonnen

Sinds een week hoeft een kleine groep C1000-klanten uit Molenaarsgraaf niet meer met zijn portemonnee naar de supermarkt. De mobiele telefoon fungeert als beurs en als spaarkaart waarbij zegeltjes likken niet meer hoeft.

KPN koopt Tele2 België

Voor 95 miljoen euro breidt KPN zijn aanwezigheid in België substantieel uit. KPN neemt Tele2 België over en begint daarmee met vaste net-activiteiten bij de zuiderburen.

Dag en Planet bekijken samenwerking

Nieuwstitel Dag en portaalsite Planet, beiden projecten van KPN, beslissen in de komende weken in hoeverre de nieuwsredacties van beiden uitgaven met elkaar kunnen samenwerken. Eind volgende maand wordt Planet in een nieuwe jasje gestoken.

KPN aast op Tele2 België

KPN voert overnamegesprekken rondom de Belgische dochter van het Zweedse telecombedrijf Tele2. Volgens Tele2 zijn er meerdere gegadigden.

Premium

KPN met mobiele televisie naar Olympische Spelen

KPN begint in de eerste helft van 2008, in de aanloop tot de Olympische Spelen in China, met televisie op de mobiele telefoon. Er wordt gewerkt met de ‘mobiele versie’ van Digitenne. Interactiviteit is mogelijk via Umts.

Premium

Vlakke groei aantal Tele2 tv-klanten

Telecombedrijf Tele2 schreef afgelopen kwartaal 16.000 nieuwe tv-klanten bij, wat het totaal op 164.000 brengt. Het eerdere groeitempo van 30.000 klanten per kwartaal haalt Tele2 niet meer. De omzet steeg afgelopen jaar met 75 procent tot 182 miljoen euro, maar het bedrijf schrijft nog rode cijfers.

KPN: ‘5 procent marktaandeel televisiemarkt’

KPN claimt een marktaandeel van 5 procent op de totale televisiemarkt en 14 procent marktaandeel op het gebied van digitale televisie. Later deze week wordt de nieuwe tariefstelling voor televisiediensten van kracht, een poging om marktaandeel van de kabelbedrijven af te snoepen.

Premium

Getronics-overname tekent KPN’s digitale toekomst

KPN biedt 766 miljoen euro om ICT-dienstverlener Getronics over te nemen. Dit markeert het hoogtepunt in een reeks overnames die KPN afgelopen jaar pleegde. Het bedrijf vormt zich om van telecomonderneming tot een digitale dienstverlener, met het nieuwe All IP-netwerk als basis.

150 miljoen voor TV en WiFi in intercity’s

De Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail geven 150 miljoen euro uit aan televisie en draadloos internet voor alle Nederlandse intercity’s. De grote – vertraagde – uitrol start volgend jaar. Invoering zou dit jaar al hebben moeten plaatsvinden.

KPN stopt in Nederland met I-mode

KPN stopt in Nederland met de verkoop van mobiele telefoons met I-mode. De webwinkel is al leeg en de voorraden in de fysieke winkels worden weg gewerkt. Gebruikers van I-mode kunnen hun toestel de komende jaren gewoon blijven gebruiken.

KPN neemt belang in videobedrijf PCzapper

KPN heeft een belang van 40 procent genomen in PCzapper, een bedrijf dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van videoportals. Dat maakte KPN dinsdagochtend bekend. Met het geld wil PCzapper groeien en de stap naar het buitenland zetten.

Nette jongens

Midhold, voortgekomen uit KPN, is de belangrijkste erotiekpartner van Chello, Orange, RTL, KPN Versatel en De Telegraaf. “Je moet ons zien als een content-aggregator.”