Meer Artikelen

KPN ’s user generated videosites stroperig op gang

De beloofde opvolger van KPN’s videosite Shoobidoo.nl laat al maanden op zich wachten en een variant op Shoobidoo, Shood.nl, werd gisteren snel off line gehaald. Het telecombedrijf probeert een lokale kloon van YouTube op de markt te brengen, maar de eerste successen zijn voor initiatieven als die van Geenstijl, Video123.nl en Hyves.

KPN: 296.000 tv-abonnees

De digitalisering van het dienstenpakket leverde KPN afgelopen kwartaal amper groei op. De omzet bleef, met 3 miljard, nagenoeg gelijk ten opzichte van vorig jaar, evenals de nettowinst. Het aantal digitale tv-abonnees nadert de 300.000.

KPN zet in op locatiegerichte diensten

KPN is bezig met de ontwikkeling van locatiegerichte diensten. Het bedrijf zet onder meer in op de koppeling van diensten aan de OV-chipkaart. Emerce sprak hierover met Robbert Soors d’Ancona van KPN.

Premium

Nieuwe crossmediale krant Dag verschijnt 8 mei

De nieuwsuitgave die momenteel wordt ontwikkeld door PCM en KPN verschijnt over anderhalve week, op 8 mei. “Geen krant”, volgens de nieuwe directeur Cross Media Van Heukelom “maar een nieuwsdienst met veel kanalen.” Uitgever en adverteerders krijgen via sms, narrowcasting en papier zogeheten retourpaden, kanalen via welke lezers direct kunnen reageren op hun respectievelijke uitingen.

The Cloud: ‘Meer Nederlandse wifi-stadsnetwerken’

Naar nu blijkt heeft het Engelse wifi-bedrijf in september vorig jaar HotSpot Amsterdam overgenomen. Daarnaast is het bedrijf in onderhandeling met 3 gemeentes om ook daar lokale binnenstadsdekkende wifi-netwerken aan te leggen.

PSV lanceert online tv-kanaal

Afgelopen week is PSV TV Online gelanceerd, een site met daarop video on demand beelden. De eerste dagen dat de site online was, zijn 100.000 video’s bekeken. De video’s zijn binnenkort ook te bekijken via KPN Mine.

Lancering KPN Mine eind deze maand

De lancering van KPN Mine, de interactieve televisiedienst van KPN, blijft een moeizame bevalling. Eind deze maand gaat KPN de televisiedienst iets breder in de markt zetten, maar alleen voor een beperkte doelgroep. KPN wilde de dienst vorig jaar oktober al landelijk aanbieden.

Voetbal kleine groei-impuls KPN TV

Telecombedrijf KPN zag het aantal tv-klanten afgelopen kwartaal met 20.000 groeien tot 265.000. De dalende trend in het aantal nieuwe tv-klanten werd gebroken met de toevoeging van Tele2-voetbalbeelden aan het Digitenne-pakket. Het aantal vaste telefoonaansluitingen daalde met 130.000, maar het aantal VoIP-klanten groeide tot 517.000.

KPN stopt in 2010 met vaste telefonie

KPN Telecom stopt over drie jaar met het aanbieden van vaste telefonie. Dat zegt Eelco Blok, directeur van het vaste net van KPN.

C1000 met Rabobank en KPN in mobiel betalen

C1000 begint samen met Rabobank en KPN een halfjaar durende proef met betalen via de mobiele telefoon. Een kleine testgroep kan vanaf eind 2007 met het mobieltje de boodschappen betalen, zegeltjes sparen en flessenbonnen inwisselen.

KPN promoot interactieve televisie op filmfestival

Bezoekers van het Rotterdamse filmfestival kunnen dit jaar ook festivalfilms bekijken via interactieve televisie. In een loungeruimte van het Hilton Hotel Rotterdam is een ruimte ingericht met groene zitzakken en tv’s die zijn aangesloten op KPN Mine.

Rotterdams Filmfestival durft weer online te verkopen

Bezoekers van het Internationale Filmfestival Rotterdam (IFFR) kunnen dit jaar weer online kaarten bestellen. Vorig jaar besloot de organisatie te stoppen met de online verkoop, omdat in voorgaande jaren het bestelsysteem haperde. Het filmfestival werkt dit jaar samen met Top Ticket Line, de organisatie die ook de online verkoop doet voor Joop van den Ende musicals.

‘Gratis online muziek luisteren bij grote merken’

Internetters kunnen binnen drie jaar alle bekende muziek gratis online beluisteren op sites van bekende merken. Grote bedrijven komen met gratis muziekportalen die worden betaald door sponsoring en advertenties. Die voorspelling deed Mark Manshanden, contentmanager bij KPN, vrijdag tijdens het Noorderslag Seminar in Groningen.

Voorlopig geen doorbraak Video On Demand

Terwijl de grote kabelaars flink investeren in interactieve televisie, zullen de inkomsten uit Video on Demand (VoD) de komende jaren gering zijn. Dat blijkt uit een rapport van Price Waterhouse Coopers (PwC). Pas na 2010 wordt er een 'explosie' van inkomsten uit Video on Demand verwacht.

Premium

Dalende lijn aantal nieuwe KPN TV-klanten

De groei van het aantal Nederlandse huishoudens dat televisie afneemt bij KPN krimpt. Afgelopen kwartaal nam het aantal KPN TV-klanten toe met maar 15.000, de helft van de groei vorig jaar. Het telecombedrijf wil dat tij keren met de lancering van Mine, televisie via ADSL2+, in januari 2007.