Meer Artikelen

Videora nieuwe rss-reader voor filmbestanden

Videora is een nieuwe rss reader die speciaal is gemaakt voor het ophalen van filmbestanden, ook wel torrents genoemd. Het lijkt een logische stap op rss-gebied. Wie Videora gebruikt, downloadt in een handomdraai nieuwe torrents. Kenners denken dat deze nieuwe vorm van filmbestanden binnenhalen wel eens een geduchte concurrent van Tivo zou kunnen worden.

Golden Bytes in mobiele muziekherkenning

Golden Bytes heeft Music DNA gelanceerd, een mobiele service voor muziekherkenning. “Altijd en overal, waar je muziek hoort, direct kunnen weten wat de titel van het liedje is, wie de artiest is en van welk album het liedje afkomstig is? Dat kan met Music DNA, de eerste mobiele service voor muziekherkenning in Nederland,” zo stelt Golden Bytes.

Hoge waardering voor gerestylede Philips site

De eerder dit jaar compleet vernieuwde website van Philips heeft een hoge waardering gekregen in het jaarlijkse onderzoek van Byte Level naar onder meer de gebruiksvriendelijkheid van websites. Van de 200 sites die werden beoordeeld, kwam Philips als de nummer vier uit de bus.

Miljoenendeal Dell en Philips

Dell heeft een miljoenencontract getekend met Philips. Het gaat volgens de onderneming om een vijfjarig contract waarmee Dell aan totaal 75.000 werknemers van Philips in 60 landen de hardware en 'global managed services' zal gaan leveren. Daarmee lijkt Philips HP te verruilen voor Dell.

Philips stapt in pc markt

Philips en de Dixons Group hebben een nieuwe lijn pc's aangekondigd die aansluiten op de draadloze Streamium producten van Philips. Het is voor het eerst sinds de jaren tachtig dat het bedrijf weer computers voor de consumentenmarkt maakt.

Philips mikt op oudere, welvarende decisionmakers

De nieuwe slogan 'Sense and simplicity' gaat Philips vooral op hoger opgeleide, welvarende doelgroepen afvuren, zo vertelde marketingdirecteur Andrea Ragnetti op de presentatie gisteren. Deze mensen nemen zowel privé als zakelijk beslissingen die interessant zijn voor het electronicaconcern, zo meent de chief marketing officer van Philips. Ragnetti noemt ze de 'sweet spot' in de marketingfocus van Philips.

Philips: tien procent marketingbudget voor online

Philips heeft maandag met veel tamtam en voor het oog van de verzamelde wereldpers de bijna tien jaar oude slogan 'let's make things better' ingeruild voor het kernachtigere 'sense and simplicity'. Philips wil technologie terug brengen tot de essentie. Om invulling te geven aan die boodschap gaat Philips in de laatste drie maanden van dit jaar zo'n 80 miljoen euro uitgeven aan marketing. Tien procent van het mediabudget is bestemd voor online.

Driekwart AEX-bedrijven streeft naar online stemmen

Aan de AEX-genoteerde ondernemingen zien een steeds grotere rol weggelegd voor internet in hun communicatie met aandeelhouders. Dat blijkt uit onderzoek van het Rotterdamse internetbureau Intermax, dat de meningen peilde van de 24 grootste AEX-genoteerde ondernemingen. Bijna driekwart van de beursgenoteerde bedrijven overweegt stemmen via internet voor haar aandeelhouders mogelijk te maken.

Zenuwstelsels

Draadloze sensornetwerken zien en registreren de wereld om ons heen. Zorg of zegen?

Premium

Nedap en Philips in Metro RFID Innovation Center

Nedap en Philips nemen deel aan een vandaag geopend Group RFID Innovation Center van Metro in het Duitse Neuss, niet ver van Keulen. Het gaat om een distributiecentrum van 1300 vierkante meter waar de nieuwste toepassingen op het gebied van rfid worden getoond.

De toekomst verbeeld

Reportage over de vermaarde designafdeling van Philips. Offert Philips zijn visionaire afdeling op in de huidige moeilijke tijden?

DVD dreigt uit de gratie te raken in VS

De dvd dreigt alweer uit de gratie te raken in de VS. Tenminste bij de groep “early adopters” Dat zijn de mensen die de dvd en de bijbehorende speler als eersten ontdekten en en masse dvd's gingen huren. Amerika is het land dat de dvd juist groot maakte. Is dit wat ons uiteindelijk ook in Europa staat te wachten?

Grote bedrijven richten Nederlandse rfid-stichting op

Grote bedrijven, waaronder Accenture, HP, KPN, Philips, Rabobank, SAP en Schuitema richten de stichting RFID Nederland op. Daarnaast participeert de Erasmus Universiteit in de stichting met onderzoek naar toepassingsmogelijkheden. Doel: het onderzoeken van de toepassingsmogelijkheden van rfid.

Samenwerking Philips en Checkpoint rond rfid

Philips en Checkpoint zijn een strategische samenwerking aangegaan op het gebied van rfid. Samen gaan ze onder meer rfid-tags en -lezers ontwikkelen. Door samen te werken willen Checkpoint en Philips hun industriële kennis bundelen om in te kunnen spelen op de toenemende behoefte aan rfid-technologie voor alledaagse bedrijfsmatige processen en activiteiten.

Breedband: wel diensten, geen inkomsten?

Steeds meer telecombedrijven in Europa bieden tegen betaling amusementsdiensten aan via ADSL, maar geld wordt er nauwelijks mee verdiend. Dat vertelde analist Jonathan Doran van de Yankee Group op het congres Connected Home, dat gisteren in het Hilton in Rotterdam werd gehouden.